چسبندگی بعد از ختنه | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

چسبندگی بعد از ختنه یکی از عوارض این جراحی است که البته در صورت مراجعه به متخصص ختنه احتمال بروز آن بسیار کم است. والدین نوزادان پسری که تازه متولد شده اند، غلب پیگیر ختنه نوزادشان هستند، یک رویه‌ای که پوست شلی که اطراف سر آلت تناسلی را پوشانده ، پوست ختنه گاه، با جراحی برمی دارند، معمولا این کار در بیمارستان یا بعد از تولد در مطب متخصص انجام می گیرد، حتی در برخی ادیان هم مهمونی بابت انجام این کار می گیرند.

در چنین مواردی، ختنه باید توسط یک فرد حرفه ای و خبره در یک محیط تمیز و آرام انجام شود، سپس مراقبت هایی از آن صورت گیرد تا عوارضی به جا نگذارد، به طور کلی ختنه کردن یک روش بدون عارضه می باشد اما برخی موارد پیش می آید که نوزاد دچار چسبندگی می شود.

چسبندگی بعد از ختنه چیست؟

چسبندگی زمانی شکل می‌گیرد که پوست روی شفت آلت تناسلی از خودش به سر آلت تناسلی بچسبد، گاهی اوقات پوست زیادی به سر الت می‌چسبد که به نظر می‌رسد انگار آلت تناسلی هرگز ختنه نشده، چسبندگی در صورتی که پوست ختنه‌گاه جا گذاشته شود، رخ می‌دهد و پیشرفت می‌کند، خصوصا در نوزادان پسری رایج است که آلت مخفی دارند، یعنی به نظر می‌رسد که آلت تناسلی‌شان معلوم نیست و یک لایه چربی این سطح را پوشش داده است.

انواع چسبندگی کدامند؟

  • گلانولار: این چسبندگی زمانیست که پوست به سر آلت تناسلی که حاشیه کورونوال را می‌پوشاند، بچسبد، خط بنفشی که سر آلت را از شفت آلت تناسلی جدا می‌کند.
  • پل پوست آلت تناسلی: این مدل از چسبندگی ضخیم‌تر است، به طور بالقوه‌ای هم دائمی‌تر است.
  • سیکاتریکس: این نوع از چسبندگی اصولا بافت زخم است، که میتواند زمانی که آلت به عقب به سمت چربی جامعی میرود، پیشرفت کند، و ناحیه جراحی شده منقبض بشود، اصولا الت در این ناحیه گیر می‌افتد و بیرون زدن الت غیر ممکن می‌شود.
چسبندگی زمانی شکل می‌گیرد که پوست روی شفت آلت تناسلی از خودش به سر آلت تناسلی بچسبد
چسبندگی زمانی شکل می‌گیرد که پوست روی شفت آلت تناسلی از خودش به سر آلت تناسلی بچسبد

درمان چسبندگی بعد از ختنه چیست؟

زمانی که چسبندگی پیشرفت می‌کنه، احتمالا پزشک توصیه کنه که ژل پترولیوم بمالید تا نرم شود و رهاش کنید، در نهایت، یک ماده سفیدرنگی به نام اسمگا، ترکیبی از سلول‌های پوستی مرده و بخش‌هایی از چربی پوست سر الت ترشح می‌شوند، به ارامی همین ها باعث جدا شدن سر آلت از پوست می‌شوند.

دو نوع دیگر چسبندگی بعد از ختنه نیازمند درمان‌های بیشتری می‌باشند، بریج پوست یا پل پوست با جراحی و به صورت سرپایی انجام میشود، در موارد شدیدتر ختنه احتمالا دوباره باید انجام بشود.

برای درمان سیکاتریس که گاها می‌گویند الت گیر افتاده، یک پزشک اطفال احتمالا کورتیکواستروئید تجویز می‌کند، مثل بتامتازون، به طور کلی ختنه روش ایمن و مطمئنی است، اما عوارض ناشی از نداشتن فرد ختنه کننده، یا دلایل دیگر، می تواند در بروز عوارض نقش داشته باشد.

4.5/5 - (13 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی