ختنه و سرطان پروستات با هم مرتبط اند؟ | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه و سرطان پروستات در نظر اول دو موضوع جدا از هم هستند. این جراحی معمولا در کشور ما در زمان نوزادی انجام می‌شود و اما این نوع سرطان معمولا در سنین میانسالی به بعد بروز می‌کند. اما آیا واقعا این دو موضوع به هم مرتبط هستند؟ در ادامه از این مطلب کلینیک ختنه نوزادان تهران با ما همراه باشید تا این موضوع را بررسی نماییم.

یک سرطان مردانه

خطر سرطان پروستات در واقع تحت تاثیر عوامل ژنتیکی می باشد، عوامل دیگری مثل رژیم غذایی پر از گوشت قرمز هم می‌تواند تاثیر داشته باشد، از آنجایی که در انتشارات مختلفی شامل BJU هم آمده، این خطر همراه با یک زمینه عفونت منتقله جنسی هم می‌تواند باشد.

اکثرا و مکررا از گونوره، و همچنین سیفلیس، ویروس پاپیولومای انسانی، و اخیرا کشف شده، ویروس لوسمی مورین مولونی، می‌باشد، همچین عفونت‌هایی ممکنه در پروستات به حالت مزمن و نیز سرطان های مختلف فعال شوند، که التهاب به همراه دارند.

عفونت منتقله جنسی رایج ترین مدل در مردان ختنه نشده است، سه برابر بیشتر از آن‌هایی که در مطالعه اخیر نیوزلند شرکت داشتند، شامل مردانی بودند که ختنه نشده بودند و 1.6 الی 2.0 برابر بیشتر سرطان پروستات داشتند، با اینکه ختنه یکی از موارد جلوگیری از این چند عامل خطر می‌باشد، می‌توان این عامل را به حالت انزوا برای اولین محاسبه در نظر گرفت، جز موردهایی که در مردان ختنه نشده، افزایش خطرش در آن‌ها در ایالات متحده بسیار دیده شده است.

در امریکا، 17درصد مردان تقریبا سرطان پروستات دارند، طوری که سن تشخیص آن‌ها 70 سالگی می‌باشد، میزان ختنه در مردان متولد شده از سال 1933 تا 1947، تقریبا 60 درصد بوده، براساس مقادیر به دست آمده میزان خطر سرطان پروستات دو برابر شده و 1.6 برابر خطر ناشی از ختنه نشدن است.

اگر بجای میزان نرخ مردانی که ختنه نشده‌اند که 60 درصد بوده است، در نوزادان زمانی که به دنیا می‌آیند، 100 درصد باشد، این موارد به یک میزان دوبرابری می‌رسند.

کاهش میزان انجام ختنه یکی از چندین موردی است که عوامل خطر در سرطان پروستات تبدیل شده است.
کاهش میزان انجام ختنه یکی از چندین موردی است که عوامل خطر در سرطان پروستات تبدیل شده است.

ختنه و سرطان پروستات

اگر بخواهیم خلاصه کنیم، تجزیه و تحلیل‌های انجام شده به موارد سرطان پروستات اضافه شده، و هزینه‌های ناشی از آن بسیار بالا رفته و همه اینا به خاطر کاهش میزان انجام ختنه کودکان است.

با این حال صدمه‌های دیگر هم وجود دارد. به عبارت دیگر بی اختیاری ادراری، از دست دادن عملکرد جنسی، آسیب‌های روانی به بیماران و خانواده‌ها، البته این تعداد کمتر می‌شود.

آنالیزهای دیگری هم به این نتیجه رسیده اند که محافظت با ختنه می‌تواند شرایط بهتری برای بیمار فراهم کند، اما هیچ کدام از این ها به این بیماری نپرداخته است، کاهش میزان انجام ختنه یکی از چندین موردی است که عوامل خطر در سرطان پروستات تبدیل شده است.

با اینکه نرخ ختنه در امریکا بالا است، اما در اروپا پایین است و سایر عوامل خطر، مثل مصرف گوشت قرمز می‌تواند بدتر باشد، باز هم در نهایت خلاصه کنیم، 1.6 تا 2 برابر این میزان خطر، به خاطر ختنه نکردن است.

4.4/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی