جنبه‌های درمانی و غیردرمانی ختنه | دکتر امیری
آنچه در این مطلب می‌خوانید

جنبه‌های درمانی و غیردرمانی ختنه چیست؟ ختنه پسران چه از جنبه ‌های مختلف دارای مزایای متعددی است که در این مطلب به کمک بیان نتیجه یک تحقیق دیگر در این زمینه می‌پردازیم. این مطالعه از مزایای بسیار ختنه کردن پسران نوزاد میگوید.

اهداف مطالعه جنبه‌های درمانی و غیردرمانی ختنه

به جهت بررسی مزایای و اسیب‌های ختنه کودکان یا نوزادان صورت گرفته، که البته با دلایل و ازمایشاتی که صورت گرفته این مساله ثابت کرده است ختنه نوزادان پسر یا مردان تا چه حد می‌تواند مفید باشد.

متدها یا روش‌ها

یک بررسی سیستماتیک در PubMed, EMBASE و کتابخانه Cochrane، در تاریخ ژوئن 2015 انجام گرفته است، طبق مطالعاتی که انجام شده، از کتابخانه‌های Westlaw  و Lexis  استفاده شده است.

نتایج بررسی جنبه‌های درمانی و غیردرمانی ختنه

ختنه پسران به طور چشمگیری میزان خطر عفونت ادراری را تا 87% کاهش می‌دهد، همچنین به طور چشمگیری در کاهش عفونت منتقله جنسی در مردان ختنه شده، تا 70 درصد در کودکان و نوجوانان به همراه داشته است.

جنبه‌های درمانی و غیردرمانی ختنه

در ضمن کاهش 66 درصدی در ابتلا به سرطان آلت تناسلی در مردان ختنه شده دیده شده است، ختنه کاهش 43 درصدی در ویروس پاپیلومای انسانی داشته و 58 درصد هم کاهش در میزان خطر سرطان رحم بین زنانی که با مردان ختنه شده ازدواج کردند دیده شده است.

نوزادان پسری هم که ختنه شده بودند، کاهش التهاب پوست ختنه تا 68 درصد در آن‌ها دیده شده است.

جمع بندی نهایی جنبه‌های درمانی و غیردرمانی ختنه

ختنه نوزادان پسر نشان داده که می‌توان این کار را در سراسر جهان انجام داد، از آن جایی که هر دو والدین، پدر و مادر تایید کرده‌اند و با استرلیزه کامل مراقبت از زخم و گاها بیحسی انجام شود.

تحت چنین شرایطی، می‌توان نوزاد را با خیال راحت ختنه کرد و از مزایای آن بهره برد، طوری که کمترین آسیب در این پروسه دیده می‌شود.

4.2/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی