مسائل حل شده با ختنه | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مسائل حل شده با ختنه موضوع این مطلب است. هدف از مطرح نمودن این موضوع اشاره به فواید ختنه و جنبه‌های پزشکی این جراحی رایج در مردان است. وقتی ختنه انجام می‌شود، خیال والدین از خیلی بابت‌ها راحت می‌شود، مثلا از اینکه چقدر از بیماری‌های عفونی فرزندشان دور خواهد شد، همچنین بزرگسالانی که ختنه می‌کنند نیز مزایای بسیاری در این روش جراحی می‌بینند، که به بررسی یکسری از مسائل حل شده با ختنه می‌پردازیم :

بهداشت راحت‌تر یکی از مسائل حل شده با ختنه

هنگامی که ختنه انجام می‌شود، شستن الت تناسلی در مردان راحت‌تر می‌شود. با اینکه آلت‌های مردان یا پسرانی که ختنه نشده‌اند، باید حتما روزانه و مرتب زیر پوست ختنه گاهشان تمیز پاکسازی و شسته شود.

کاهش خطر عفونت‌های دستگاه ادراری

خطر عفونت‌های دستگاه ادراری در مردان پایین است، اما این عفونت‌ها بیشتر در مردانی که ختنه نشده‌اند رایج است، عفونت‌های شدید که در سال‌های اول زندگی یک پسر رخ می‌دهد، می‌تواند منجر به مشکلات کلیوی در سال‌های بعد برای او شود.

کاهش خطر عفونت‌های منتقله جنسی از مسائل حل شده با ختنه

در مردان ختنه شده احتمال بیشتری است که در معرض خطر کمتری از عفونت‌های منتقله جنسی باشند، از جمله اچ آی وی، هنوز هم داشتن رابطه جنسی ایمن می‌تواند این مساله را ضروری‌تر جلوه بدهد و ایمن کند.

جلوگیری از بیماری‌ها و مشکلات آلت تناسلی در مردان

هر چند وقت یک بار، پوست ختنه در آن‌هایی که الت‌شان ختنه نشده است، ممکنه ریترکت یا بازگشت پوست ختنه گاه برای‌شان ممکن نباشد یا خیلی سخت باشد که این شرایط را فیموز می‌گویند، این عارضه منجر به التهاب سر آلت تناسلی یا پوست ختنه گاه می‌شود.

کاهش خطر سرطان آلت تناسلی

با اینکه سرطان الت تناسلی مردان مورد نایاب و کمی است، ولی در مردان ختنه شده بسیار کم دیده می‌شود، علاوه براین، سرطان رحم هم بسیار کم‌تر و یا خیلی با شیوع پایین‌تری در زنانی که با همسران‌شان ختنه شدند، رابطه داشته‌اند، دیده می‌شود.

4/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی