دکتر خوب برای ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دکتر خوب برای ختنه

این روزها انجام جراحی ختنه بر نوزادان پسر برای بسیاری از پدر و مادرها امری بدیهی است، چرا که پیشرفت‌های بشر و افزایش گستره دانش پزشکی او در کنار پیشرفت سایر جوانب زندگی، بیش از پیش فواید انجام جراحی ختنه و تاثیر آن بر حفظ و ارتقای سلامتی آقایان را در سنین گوناگون مشخص کرده است.

از آن جا که مبانی تئوریک ختنه در بسیاری از شاخه‌های پزشکی تدریس می‌‌شود، پزشکان با تخصص‌های گوناگون توانایی انجام آن را دارند؛ به عنوان نمونه یک پزشک متخصص اطفال به آسانی می‌تواند جراحی ختنه را در مطب خود یا در بیمارستان بر نوزادان پسر انجام دهد. سوالی که ممکن است در این میان ایجاد شود و ما در این وبلاگ قصد پاسخ‌گویی به آن را داریم، چگونگی شناسایی دکتر خوب برای ختنه است.

دکتر متخصص ختنه چه کسی است؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، بسیاری از پزشکان با تخصص‌های گوناگون با مبانی تئوریک ختنه آشنا هستند و توانایی انجام این جراحی را دارند؛ با این وجود، پزشکانی نیز هستند که به صورت تخصصی به انجام این جراحی می‌پردازند.

از آن جا که جراحی ختنه آمیزه‌ای از علم، هنر و تجربه پزشک است، توصیه متخصصان و آگاهان به امر بر این است که این جراحی ساده، اما مفید و حساس توسط پزشکی صورت پذیرد که علاوه‌بر علم و دانش مورد نیاز، مهارت‌های لازم، هنرمندی و تجربه لازم را در اجرای جراحی ختنه دارد.

علاوه ‎بر این، از دیگر عواملی که بر فرآیند جراحی ختنه به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد و پزشکی که به صورت تخصصی به انجام این جراحی می‌پردازد به آن توجه لازم را مبذول داشته، در اختیار داشتن و وجود امکانات و تجهیزات لازم و کافی در کلینیک ختنه است. به منظور به دست آوردن بهترین نتیجه نهایی، بهره بردن از دانش، تجربه و هنر پزشکان متخصص ختنه سودمندترین و آسان‌ترین راه ممکن است.

عوارض ختنه نادرست

  • اگر پوست ختنه‌گاه بصورت درست برداشته نشود هدف از ختنه کودک که بیش‌تر جلوگیری از عفونت ادراری است مواجه با خطر می‌شود و در حقیقت منظور وهدف اصلی حاصل نمی‌شود.
  • پوست ناقص بریده شده به کلاهک آلت تناسلی و تنه آلت تناسلی چسبیده و زیر آن ترشحات جمع می‌شود و سبب عفونت می‌گردد.
  • چسبندگی ناشی از ختنه نامناسب سبب مخفی شدن و کشیده شدن آلت تناسلی کودک بداخل شکم می‌شود که آزاد کردن این چسبندگی نیازمند عمل جراحی است.
  • گاها به علت ختنه توسط افراد فاقد واجد شرایط باندهای چسبندگی متعدد ما بین تنه آلت تناسلی و کلاهک آلت تناسلی ایجاد می‌شوند که باید با عمل جراحی آنها را برداشت.
  • کوتاهی آلت تناسلی
  • بد شکل شدن آلت تناسلی

در نتیجه باید حتما در انتخاب پزشک ختنه بسیار دقت کرد. چون با عدم دقت در این مورد، فقط عوارض ناخواسته و جراحی مجدد را برای فرزندتان به ارمغان خواهد آورد.

5/5 - (4 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی