کاهش سرطان آلت تناسلی با ختنه کردن
آنچه در این مطلب می‌خوانید

چرا ختنه ؟! سوال که شاید بارها به ذهن بسیاری از والدین آمده باشد. اینکه علت ختنه کردن نوزادان پسر چیست؟! از جمله مواردی که از فواید ختنه کردن پسران می باشد، کاهش بیماری سرطان آلت تناسلی می باشد.

ختنه کردن یک سنت مذهبی یا فرهنگی می باشد که از فرهنگ اسلامی می باشد. ختنه می تواند یک موضوع جدی در یک خانواده سنتی و مسلمان باشد. هم بخاطر بهداشت شخصی و هم مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه. گاهی اوقات یک نیاز پزشکی برای ختنه کردن می باشد، مثل وقتی که پوست ختنه گاه خیلی تنگ باشد و به عقب کشیده می شود. در مواردی دیگر، خصوصا در بخش های مشخصی از آفریقا به پسران بزرگتر یا مردان توصیه می شود، برای اینکه خطر عفونت های منتقله از رابطه جنسی کم شود، ختنه انجام دهند.

آکادمی اطفال آمریکایی از مزایای ختنه می گوید که از عوارض و خطرات آن خیلی بیشتر است. گرچه اکادمی AAP به همه نوزادان پسر متولد شده پیشنهاد همیشگی ختنه را نمی دهد. AAP این تصمیم را به عهده خود والدین می گذارد.

کاهش سرطان آلت تناسلی با ختنه کردن

ختنه شاید خواص درمانی متعددی داشته باشد، که به شرح زیر می باشند :

بهداشت آسانتر : ختنه شست وش وی آلت تناسلی مردان را راحت تر می کند. شستن زیر پوست ختنه گاه یک آلت ختنه نشده معمولا راحت است.

کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری : ریسک کلی عفونت ادراری در مردان پایین است، اما این عفونت ها بیشتر در مردان ختنه نشده رایج است. عفونت های خیلی شدید می توانند به مشکلات کلیوی بعدها منجر شوند.

خطر عفونت های منتقله از طریق بیماری های مقاربتی. مردان ختنه شده ممکن است در معرض خطر کمتری از عفونت های منتقله از راه جنسی باشند، شامل HIV. هنوز هم روابط جنسی ایمن ضروری هستند.

پیشگیری از مشکلات آلت تناسلی : گاه پوست ختنه گاه روی یک آلت ختنه نشده ممکن است برای عقب کشیدن سخت باشد. بخاطر همین به التهاب پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی منجر می شود.

خطر سرطان آلت تناسلی را کاهش می دهد. گرچه سرطان آلت تناسلی معدود می باشد، و در مردان ختنه شده کمتر دیده می شود. علاوه براین، سرطان آلت تناسلی در رابطه جنسی مردان ختنه شده با زنان خیلی کم است.

ختنه ممکن است به عنوان یک گزینه نباشد، در صورتی که اختلالات لخته شدن خون باشد. در مجموع، ختنه ممکن است برای نوزادان نارس مناسب نباشد، چرا که به مراقبت های پزشکی در بیمارستان نیاز دارند.

منبع : http://www.mayoclinic.org

مطالب مرتبط :

ختنه کردن نوازد با حلقه

ختنه کردن نوزاد چطور انجام می شود؟

ختنه شیوع شانکروئید را سه برابر کمتر کرده!

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی