رابطه سرطان سینه در زنان و ختنه نکردن مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

سرطان سینه در زنانی که با مردان ختنه نشده ازدواج کرده اند!

شاید عنوان و موضوع عجیبی باشد. سرطان سینه زنان چه ارتباطی با ختنه کردن مردان دارد؟ آیا ارتباط خاصی بین این دو موضوع می باشد؟ در ادامه برایتان این موضوع را به طور کامل باز کرده و شرح می دهیم.

این مطالعات از سال 1999 انجام شده که HPV های با خطر بالا در تومورهای سینه می باشند. این ماده در سینه زنان می باشد که مرتبط با همان نوعی است که در دهانه رحم زنان مبتلا به سرطان دهانه رحم می باشند. به عبارتی هر دو نوع ماده یکسان بوده اند. به این شرح که توصیه می شود انتقال آن در هنگام مقاربت جنسی انجام می شود. در حمایت از زنان مبتلا به سرطان سینه HPV مثبت بوده که میزان قابل توجهی جوانتر از کسانی بودند که سرطان سینه فاقد HPV بودند. یا HPVشان منفی بود.

رابطه سرطان سینه در زنان و ختنه نکردن مردان

کولیوسایت های همراه با HPV (که توسط HPV ایجاد می شوند) در پوست سینه یافت شدند همانند لوبول ها در سرطان نرمال و کارسینوم داکتال و کارسینوم داکتال تهاجمی.

ماده HPV در جریان خون بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم یافت شده ، همچنین در خون مردان اهدا کننده هم دیده شده، جایی که ویروس به سلول های خونی متصل می شود.

دیگر ویروس هایی مثل ویروس تومور سینه موش (MMTV) و ویروس اپشتین بار هم نقش داشته اند. البته زمینه ژنتیکی هم می تواند عامل دیگری در این زمینه باشد. بنابراین همسران یا آقایان ختنه نشده ممکن است خطر سرطان سینه در زنان در افزایش دهند، که اغلب هم در بدخیم تشخیص داده شده اند.

منبع : http://www.circinfo.net

مطالب مرتبط :

عمل ختنه مفیداست یا مضر؟

مراقبت های بعد از ختنه

گسترش جهانی ختنه

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی