ختنه و تاریخچه آن در جهان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بحث های داغی در رابطه با ختنه کردن نوزادان پسر وجود دارد. در اکثر خانواده ها, تصمیم برای انجام ختنه ریشه کاملا فرهنگی یا مذهبی دارد و یا علت را می تواند این چنین ذکر کرد که به خاطر شباهت داشتن نوزاد به پدر این عمل صورت میگیرد.

اینکه چه تصمیمی برای نوزاد پسر خود میگیرید مهم نیست, چیزی که اهمیت دارد آگاهی از فواید و خطرات احتمالی این عمل می باشد. در اینجا به مطالبی که شما می بایست از آن آگاهی داشته باشید می پردازیم:

ابتدا تعریفی از ختنه و اینکه اصلا این کار چه معنایی دارد را باید کامل درک کنیم. عملی است که در آن پوست ختنه گاه یا سر آلت تناسلی می باشد جدا میشود. اینکار معمولا در ده روز اول زندگی در بیمارستان یا کلینیک توسط متخصص انجام می شود.  اگرچه به طور کلی در جهان این عمل رو به کاهش است اما همچنان حدود 55% از کل مردان این عمل را انجام می دهند. پس می توان گفت که اغلب مردم بر فواید این کار آگاهی دارند.

تحقیقات نشان می دهد که انجام این عمل خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری در نوزادان را تا 90% و سرطان آلت تناسلی را در افراد مسن تر تا 50% کاهش می دهد. بااین حال, این شرایط در افراد ختنه نشده نادر است. آکادمی اطفال امریکا تصدیق می کند که این جراحی خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را کاهش می دهد.

آیا ختنه دارای خواص درمانی است؟

آیا این عمل خطر هم دارد؟

مانند هر عمل دیگری, این جراحی هم خطرات احتمالی خاص خودش را دارد و نمی توان گفت صد در صد بی خطر است. ولی بهتر است بدانید که حدود 2.2 درصد امکان بروز خطر در طی جراحی وجود دارد که شامل خونریزی, عفونت و یا به ندرت مشکلات مربوط به پوست ختنه گاه. خوشبختانه عوارض نادر هستند و معمولا به راحتی درمان میشوند.

www.health-foundations.com

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی