علت رواج ختنه در اروپا 
آنچه در این مطلب می‌خوانید

علت رواج ختنه در اروپا

مسلماً علت رواج ختنه در بین مردم اروپا و آمریکا اجبار دینی نیست چون اغلب این مردم مسیحی هستند. بنابراین اگر علت این رواج را بخواهید، باید آن‌ را در فواید علمی ختنه کردن جستجو کنید.

چنانکه امروزه آیین قدیمی و اولیه دین اسلام به دلایل کاملاً روشن علم پزشکی از نظر حتی مردم غیر مسلمان، لازم به نظر می‌رسد. ‌شاید مهم‌ترین فایده اینکار، پیشگیری از ابتلای نوزادان و شیرخواران به عفونت‌های دستگاه ادراری باشد. عفونت ادراری نوزادان و شیرخوران می تواند عوارضی داشته باشد که بسیار خطرناک است.

ختنه، اولین بار در مصر

اولین  بار این عمل در مصر اتفاق افتاد. تا آنجا که ما از سوابق تاریخی می‌دانیم, سرزمین فراعنه در مصر پیشگام در اینکار بوده است. اولین اشاره به قدمت آن به حدود 2400 سال قبل از میلاد برمیگردد. با توجه به حکاکی‌های مشاهده شده توسط محققان از جمله چاقو, جراح, چخماق و پماد و سایر نمادها در مصر, می‌توان گفت ختنه در این کشور یک امر مهم تلقی می‌شده است. این جراحی در مصر باستان در مراحل اولیه رشد انجام نمی‌شد و از دوران کودکی به نوجوانی انتقال یافته بود البته علت اینکار مشخص نیست احتمالا به دلیل میزان تحمل و کمبود امکانات پزشکی آن زمان، این عمل را در بزرگسالی انجام می‌دادند.

علت رواج ختنه در اروپا 

 

علت رواج ختنه در اروپا

در ایلات متحده ختنه با استفاده از سه روش انجام می‎‌شود:

گیره Gomco، گیره پلاستیبل و گیره Mogen که از دو تیغه صاف ساخته شده است و برای قطع جریان خون در پوست ختنه‌گاه از آن استفاده می‌شود. پلاستیبل یک دستگاه پلاستیکی است که برروی سرآلت زیر پوست ختنه‌گاه قرار می‌گیرد. دکتر یا پرستار با یک باند مخصوص سر آلت را می‌بندند تا خونریزی قطع شود. در روش پلاستیبل ممکن است در طول یک هفته یا بیش‌تر ، پوست ختنه‌گاه بی‌افتد.

در کشور آمریکا که یک کشور مسیحى است در هر بیست و شش ثانیه یک نوزاد پسر اعم از مسیحى، یهودى و مسلمان ختنه مى‌شوند.

آخرین آمار سالیانه نشان داده است در سال گذشته در آمریکا تعداد یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نوزاد پسر مورد جراحی قرار گرفته‌اند که این درصد توسط متخصص اطفال و کودکان انجام شده است.

 

 

2.7/5 - (4 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی