دانستنی های ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دانستنی های ختنه

ختنه در علم جدید یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های جنسی شناخته شده است که در اکثر کشورها حتی کشورهای غیرمسلمان محبوبیت دارد.

در خط مشی جدید از آکادمی اطفال امریکا(AAP) که در حال بررسی و کشف یکسری حقایق ناگفته پیرامون موضوع است, اتفاقات مهمی شکل گرفته است. بیانیه AAP خبر از مزایای پزشکی این عمل داد و این اتفاق در حالی صورت گرفت که مدتی کوتاهی تشویق به انجا ندادن این عمل به اوج رسیده بود, چراکه مخالفان جراحی ختنه اینکار را عملی دردناک و غیر ضروری اعلام کرده بودند.

برای مثال, تحقیقات جدید نشان داده است که این عمل خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی که شامل ایدز، عفونت‌های مربوط به دستگاه تناسلی، ویروس‌ها و سیفلیس را کاهش می‌دهد.

اینطور که بنظر می‌رسد این عمل در ایالت متحده رو به کاهش است (در سال 2005 یک سازمان بهداشت و تحقیقات میزان افراد داوطلب اینکار را 56% تخمین زد). اما این عمل ریشه‌های مذهبی و فرهنگی قوی دارد.

دانستنی های ختنه

دانستنی های ختنه

در این جا به صحبت درباره پنج حقیقت ختنه که ممکن است شما را سورپرایز کند، می‌پردازیم:

  • این عمل یک بار به عنوان یک درمان برای بیماری فلج درنظر گرفته شده.
  • در اواخر دهه 1800، پزشکان به این موضوع برای درمان نوعی فلج که در اثر تب در دوران کودکی بود، روی آوردند و در آن زمان این جراحی مانند یک بمب در جراحی‌های دستگاه تناسلی عمل کرد و در آن دوره 1870 مورد جراحی انجام شد که موجب محبوبیت این جراحی در بین مردم شد.
  • پوست ختنه‌گاه بسیار پیچیده‌تر ازآن چیزی است که شما فکر می‌کنید.
  • پوست این قسمت فقط یک پوست نیست. بیش‌تر از آن قسمت به عنوان پلک برای دستگاه تناسلی آقایان نام برده می‌شود. در داخل، پوست از غشای مخاطی شبیه به داخل پلک یا دهان ساخته شده است. این محل مرطوب به نظر می‌رسد محل مناسبی برای عفونت‌های جنسی است. و همچین این قسمت شامل تعداد زیادی از سلول‌های Langerhans است، که یک نوع سلول ایمنی می‌باشد که با ویروس ایدز مورد هدف قرار داده می‌شود.
  • درنتیجه می‌توان اینطور تلقی کرد که پوست ختنه‌گاه محل خطرناکی برای عفونت‌ها و ویروس‌ها می‌تواند باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی