دلایل عقب انداختن ختنه نوزاد
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دلایل عقب انداختن ختنه نوزاد چیست؟ این مسئله یکی از سوالات رایج ختنه است. یکی از دلایل نارس بودن نوزاد است. اما منظور از نارس بودن نوزاد چیست؟ نوزاد نارس یکی از گونه تولدهایی است که خیلی زود، قبل از هفته 37 ام بارداری رخ می‌دهد. هر ساله حدود یک نوزاد از 10 تا، در آمریکا زودتر از موعد متولد می‌شوند.

ویژگی‌های نوزادان نارس

دلایل عقب انداختن ختنه نوزاد نارس بودن است. نوزادان نارس ممکن است نسبت به نوزادانی که به موقع متولد شدند، مشکلاتی داشته باشند. این مسائل در مغز، ریه‌ها، قلب، چشم و ارگان‌های دیگر بدن آن‌ها دیده می‌شود.

برخی نوزادان نارس هستند که زمان طولانی را در بیمارستان سپری می‌کنند؛ در دستگاهی به نام NICU که تحت مراقبت‌های ویژه می‌باشند. نکته بعدی اینکه نوزاد نارس ممکن است نسبت به نوزادان دیگر، دچار چالش‌های بسیاری شود، شامل مشکلات گفتاری و رشدی. بعد از مرخص شدن از بیمارستان، این نوزادان باید مرتب چکاپ شوند و تحت نظارت پزشک متخصص اطفال، برای رشد و سلامت‌شان باشند.

یکی از علل عقب انداختن ختنه نوزاد نارس بودن است
یکی از علل عقب انداختن ختنه نوزاد نارس بودن است

اگر نگران چنین موضوعی در نوزادتان هستید، بهتر است با پزشک مربوطه‌اش مشورت کنید.در ادامه به برسی دلایل عقب انداختن ختنه نوزاد می‌پردازیم.

دلایل عقب انداختن ختنه نوزاد

  •  نوزاد نارس متولد شده باشد.

با اینکه حداقل وزن پیشنهادی در بین نوزادان برای ختنه از نظر هر جراحی متفاوت می‌باشد، اما به طور کلی باید حداقل نوزاد 2 کیلو و 200 گرم وزن داشته باشد. در صورتی که نارس باشد، معمولا زیر این وزن است. در نتیجه این جراحی ممکن است تا زمانی‌که نوزاد به حداقل میزان وزنش برسد، باید به تعویق بیفتد.

  • نوزاد تحت شرایط یا بیماری خاصی متولد شده باشد.

زمانی که پزشک متخصص اطفال و ختنه نوزادان می‌بیند نوزاد تحت شرایط و بیماری خاصی است، توصیه به مراقبت‌های ویژه نوزاد می‌کند. به دلیل مشکلات تنفسی یا مشکلاتی که در رحم مادر داشته. در نتیجه ختنه کودک به تاخیر می‌افتد تا زمانی‌که نوزاد آماده شود.

  • نوزاد با زردی متولد شده باشد.

یکی از دلایل عقب انداختن ختنه زردی نوزاد است. در صورتی‌که نوزاد زردی شدید داشته باشد، نیاز به لایت تراپی ماورابنفش دارد. در نتیجه جراحان ختنه را به تاخیر می‌اندازند تا از عوارض بعدی پیش‌گیری شود.

  • والدین هنوز تصمیمی برای ختنه نوزادشان نگرفته‌اند.

با اینکه اکثر والدین ترس و نگرانی از ختنه‌ نوزاد دارند، توصیه می‌شود اطلاعاتی پیش از اقدام به ختنه به دست اورده و در نهایت تصمیم به انجام آن بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی