جراحی ختنه زیبایی
آنچه در این مطلب می‌خوانید

جراحی ختنه زیبایی موضوعی است که در این مطلب مورد بررسی قرار می‌گیرد. هرچند در ابتدا عمل ختنه با علل دیگری انجام می‌شد اما بعدها انجام جراحی زیبایی ختنه با توجه به فواید زیبایی آن مورد توجه مردان قرار گرفت.

چرا ختنه کنیم؟

ختنه یک عمل جراحی برای برداشتن پوست روی آلت جنسی است. این عمل به طور معمول برای نوزادی که تازه به دنیا آمده است، انجام می‌شود. اما این جراحی برای افراد بزرگسال نیز ممکن بوده و انجام آن امکان پذیر است.

جراحی ختنه گاهی اوقات به دلایل مذهبی، سنت خانوادگی و در شرایطی به دلیل مسائل پزشکی و بهداشتی صورت می‌پذیرد؛ برای مثال گاهی اوقات پوست ختنه گاه بسیار سفت است، در این شرایط فرد باید برای انجام بررسی‌های لازم و انجام جراحی ختنه به پزشک مراجعه کند. از دیگر دلائل پزشکی ختنه می‌توان به کاهش انتقال انواع عفونت‌های مربوطه اشاره کرد.در گذشته ختنه تنها به دلایل مذهبی یا بهداشتی انجام می‌شد، اما به تازگی مورد سومی نیز به دلایل پیشین اضافه شده است. مردانی که از شکل و حالت آلت جنسی خود راضی نیستند با مراجعه به کلینیک‌های اورولوژی درخواست انجام جراحی ختنه به منظور زیبایی را می‌دهند. در ختنه علاوه بر اینکه بهبودی بعد از عمل مهم است، زیبایی نتیجه عمل هم حائز اهمیت است.

جراحی ختنه زیبایی

همانطور که می دانید ختنه در نوزادان تا قبل از سن شش ماهگی به دلایل مذهبی و یا پزشکی – بهداشتی انجام می شود. علاوه بر این، ختنه در بزرگسالان نیز انجام می شود و از نظر دقت جراحی و مهارت لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب بیمار، تفاوت چشمگیری با ختنه در نوزادان دارد. Cosmetic circumcision  یا ختنه زیبایی یک گزینه فوق العاده برای مردانی است که از فرم و ظاهر آلت جنسی خود راضی نیستند یا احساس بدی نسبت به پوست ختنه گاه خود دارند.

انجام جراحی ختنه زیبایی برای مردان، علاوه‌بر زیبایی فواید فراوانی را نیز به دنبال دارد که از آن جمله می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد: آلت جنسی مراجع تصویر طبیعی خود را حفظ می‌کند، جراحت ایجاد شده توسط عمل جراحی کم‌تر قابل مشاهده است و شما تفاوت رنگ زیادی را میان رنگ پوست و محل برش مشاهده نخواهید کرد. روند بهبودی برای عمل زیبایی آلت جنسی حدود ۷ الی ۱۰ روز و مدت زمان این عمل چیزی حدود یک ساعت است. جراحانی که در ختنه های زیبایی تخصص دارند، معمولاً به جای قیچی (Scissor) یا گیره (Clamp) ، از اسکالپل (Scalpel) استفاده می کنند و از بخیه های قابل جذب با بالاترین کیفیت (مناسب برای جراحی پلاستیک صورت) استفاده می کنند.

ختنه زیبایی - جراحی ختنه زیبایی در مردان
ختنه زیبایی یک گزینه فوق العاده برای مردانی است که از فرم و ظاهر آلت جنسی خود راضی نیستند

برخی مردان نگران این مساله هستند که شاید جراحی ختنه زیبایی بر روی میل جنسی آنها تاثیر منفی داشته باشد اما باید گفت که اینطور نیست. این عمل جراحی منجر به کاهش میل جنسی فرد نمی گردد.

در ایالات متحده آمریکا، اندیکاسیون ختنه در مردان بزرگسال در طی سال‌های اخیر تکامل پیدا کرده است. به این معنا که تعداد مردان بزرگسال که به کلینیک های اورولوژی مراجعه می کنند و درخواست جراحی ختنه زیبایی را دارند، در حال افزایش است. نکته جالب اینجا است که تقریباً 12 درصد از مردان بالغ در ایالات متحده به دلیل درخواست همسر خود ختنه می شوند.

برداشتن مقدار ایده‌آل پوست ختنه‌گاه

از آنجایی که ختنه‌ها معمولاً بر روی آلت تناسلی در حالت شل انجام می‌شوند، برداشتن مقدار ایده‌آل و دقیق از پوست ختنه‌گاه که نتیجه مطلوبی از نظر زیبایی به همراه داشته باشد، اغلب کار دشواری است. برداشتن بیش از حد پوست ختنه گاه ممکن است منجر به انحنای آلت تناسلی (penile chordee) و یا آلت تناسلی پرده دار (penoscrotal webbing) گردد. همچنین، برداشتن ناکافی یا نامتقارن پوست ختنه گاه در مردان با نعوظ (erection) مستقیم یا منحنی، ممکن است نتیجه نامناسبی از نظر زیبایی به همراه داشته باشد یا مجددا نیاز به عمل جراحی اصلاحی وجود داشته باشد.

تزریق داخل آلت تناسلی در جراحی ختنه زیبایی
تزریق داخل آلت تناسلی در جراحی ختنه زیبایی

تزریق داخل آلت تناسلی در جراحی ختنه زیبایی

تزریق داخل آلت تناسلی (intracavernosal injection) قبلا برای برطرف کردن اختلال نعوظ استفاده می شده است، اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد نعوظ القایی (از طریق تزریق درون آلت تناسلی) در زمان جراحی روش بسیار مناسبی برای برداشتن دقیق ترین مقدار پوست ختنه گاه (نه کمتر از حد ایده آل و نه بیشتر از آن) در حین ختنه است.

بنابراین در صورتی که حین جراحی ختنه زیبایی، آلت تناسلی در حالت نعوظ باشد، پزشک جراح بهتر می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست ختنه‌گاه را اندازه‌گیری کند و با در نظر گرفتن هرگونه انحنای طبیعی یا اکتسابی آلت تناسلی، مقدار مناسبی از پوست ختنه‌گاه را حذف کند.

4.2/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی