آناتومی آلت تناسلی در مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

اگر ختنه کردن نوزاد هیچ مزایای خاصی به دنبال ندارد، پس چرا پزشکان آن را توصیه می کنند؟!

شاید در برخی مطالب دیده باشید که گفته شده است ختنه کردن نوزاد مزایای خاصی به دنبال ندارد. پس دلیل تاکید پزشکان روی این موضوع چه می باشد؟!

دلیل اصلی آن در ایالات متحده آمریکا زیبایی می باشد. تصویر آلت تناسلی ختنه شده بخش بزرگی از فرهنگی آگاهی ما شده است. در واقع اکثر مردم نمی دانند که آلت تناسلی ختنه نشده چطور به نظر می رسد. ممکن است به نظر ظاهرش زشت باشد یا اینکه فکر کنید بهداشتی نیست. احساس ناراحتی به همراه ظاهری طبیعی از آلت تناسلی یک واکنش عادیست.

ختنه کردن نوزاد

سنت قدرتمند است. بسیاری از والدین تمایل به داشتن پسرانی دارند که شبیه پدرانشان، یا دوستانشان باشند. به خاطر اینکه نرخ ختنه در آمریکا افت کرده(در حال حاضر حدود 60%).

برخی والدین بخاطر این تقاضای ختنه نوزادانشان را دارند،  که معتقدند پسرانشان در آنیده مشکلاتی از لحاظ سلامت بدن نخواهند داشت. در حقیقت ختنه به محافظت دربرابر عفونت، سرطان آلت تناسلی، یا بیماری های منتقله جنسی (شامل اچ.ای.وی یا ایدز) کمک می کند و نرخ سرطان گردن رحم را در زنان کاهش می دهد. البته برخی براین عقیده نیستند و برعکس آن را قبول دارند. دیگر دلیلی که پزشکان به ختنه کردن نوزادان ادامه می دهند.

رویه پزشکان در ختنه نوزاد :

ختنه مردان مذهبی توسط پیروان یهودیت و اسلام انجام می شود. اگر در یک مرکز اورولوژی انجام شود، بی حسی موضعی ای عمومی انجام می شود و در عرض 15 الی 20 دقیقه به پایان می رسد. درد کمی احساس می کنید و این جراحی سرپایی و روزانه انجام می شود. بیماران مسکن و آنتی بیوتیک برایشان تجویز می شود، تقریبا به اندازه یکی دو روز. ختنه نوزادان بالای دوسال هم مثل برزرگسالان و مردان و مردان سالمند انجام می شود.

منبع : www.notjustskin.org ، http://urologycentre.com.sg

مطالب مرتبط :

فرق نوزاد پسر ختنه شده با ختنه نشده چیست؟

آیا بعد از ختنه نوزاد خونریزی دارد؟

چرا ختنه کودکان پسر ضرورت دارد؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی