ختنه نوزاد پسر
آنچه در این مطلب می‌خوانید

خیلی ها سوالشان اینست که چرا برداشتن پوست ختنه گاه یا به عبارتی همان ختنه کودکان بسیار مهم است؟ خصوصا در اسلام؟!

اینکه باید بخشی از آلت تناسلی پسران برداشته شود، چه ضرورتی دارد؟ زمانی که یک نوزاد سالم به دنیا می آید، چه ضرورتی دارد که ختنه کودکان پسر انجام شود؟! اما این چیزیست که به طور طبیعی با آن آفریده شده اند. ختنه موضوعی حرفه ای در پزشکی به حساب می آید که البته برخی نظرات مختلف را به میان آورده است.

البته دین اسلام این توصیه را به مسلمانان دارد و آن ها را تشویق به این کار می کند. بیشتر به این جهت که کیفیت زندگی آن ها را بهبود می بخشد.

می دانید که ختنه یک عمل جراحی برای برداشتن بافت مخاطی از نوک آلت تناسلی مردان می باشد. این بخش از آلت تناسلی مردان را پوست ختنه گاه می گویند. پوست ختنه گاه به عقب کشیده می شود و سپس از سر آلت تناسلی برداشته می شود تا از لحاظ بهداشتی و سلامتی از آلت تناسلی مردان محافظت کند.

ختنه کودکان پسر

با یک بی حسی موضعی باکرم یا تزریق، جهت جلوگیری از درد استفاده می شود. معمولا بعد از برداشتن پوست ختنه گاه چند بخیه زده می شود که از خونریزی زیاد جلوگیری می کند. بهبودی آن هم دوهفته ای طول می کشد، اما خود جراحی 20 دقیقه ای بیشتر طول نمی کشد.

در اسلام به طور گسترده ای این کار در دوره نوزادی انجام می شود. می تواند در بیمارستان یا کلینیک انجام شود. حضرت محمد در دین اسلام توصیه می کنند که این کار باعث بهداشت فیزیکی می شود که در واقع به فطرت انسان هم بر می گردد. همانطور که ختنه توصیه می شود، تراشیدن ریش و سبیل مردان هم بسیار توصیه شده است. به دلیل اینکه تمیز و خوب به نظر برسند.

هیچ سن معینی برای ختنه گفته نشده، بلکه به بسته فرهنگ هر جامعه ای دارد. مسلمانان معتقدند که مزایای برداشتن پوست ختنه گاه بسیار است. یکی از آن ها اینست که پوست ختنه گاهی که برداشته نشده باعث انباشته شدن بخشی از ادرار می شود. همین عامل باعث عفونت ادراری و دستگاه تناسلی می شود.

دیگر فواید آن جلوگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی می باشد. همچنین ویروس پاپیلومای انسانی هم می تواند در این مورد مطرح شود. با ختنه مردان 35% احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی جنسی کم می باشد. روی زندگی جنسی تان هم می تواند موثر باشد. در واقع به خاطر مزایایی که برای سلامتی بدنتان دارد، باعث می شود لذت فیزیکی هم ببرید.

منبع : https://www.greenprophet.com

مطالب مرتبط :

از ختنه بيشتر بدانيد

دلایل ارائه شده برای ختنه نوزادان

ختنه کردن یا نکردن؟ کدامیک بهتر است!

1/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی