ختنه عاملی برای جلوگیری از هرپس ژنیتال
آنچه در این مطلب می‌خوانید

در بسیاری از مطالب اشاره کردیم که ختنه کردن از بیماری مقاربتی جلوگیری می کند. یکی از این بیماری های جنسی هرپس ژنیتال می باشد.

هرپس یا تبخال ژنیتال یکی از رایجترین بیماری های منتقله جنسی می باشد که در آمریکا شایع است. در اکثر موارد دارای هرپس ژنیتال به خاطر عفونتیست که از ویروس نوع دوم یک تبخال سیمپلکس منتقل می شود.

هرپس ژنیتال نوع یک اغلب به خاطر دردها یا تاول های تب می باشد. اما بازم دلیلی برای تبخال تناسلی می باشد. اکثر افراد دارای هرپس تناسلی نمی دانند که آن را دارند. به خاطر همین بیشترشان هم هیچی علائمی ندارند.

عفونت HSV چیست؟

ویروس تبخال تناسلی از یک فرد به دیگری منتقل می شود؛ آن هم در حین رابطه جنسی. این اتفاق می افتد حتی اگر فرد این ویروس یا علائم آن را نداشته باشد. زمانی که ویروس از طریق پوست در امتداد رشته های عصبی حرکت می کند. ممکن است در عصب غیر فعال شود و همانجا تا مدت ها باقی بماند. زمان به زمان ویروس ممکن است فعال شود. این اتفاق که می افتد ، این ویروس به رشته های عصبی بر می گردد تا به سطح پوست می رسد و آن جاست که جا می گیرد.

ختنه عاملی برای جلوگیری از هرپس ژنیتال

در هر دو مورد این ویروس فعال از شخصی به دیگری در طی رابطه جنسی منتقل می شود. حتی اگر از کاندوم استفاده کنید نمی توان از عفونت آن جلوگیری کرد.

علائم هرپس زنانه چیست؟

همانطور که گفتیم شاید اصلا متوجه وجود هرپس در بدنتان نشوید. البته ممکن است این علائم را در طی چند روز یا ماه بعد از عفونت متوجه شوید.

ممکن است منجر به خارش شود اما در عرض چند هفته درمان می شود.

منبع  : http://www.webmd.com

مطالب مرتبط :

ختنه کردن نوزاد از عفونت ها جلوگیری می کند!

پوست ختنه گاه عامل اصلی عفونت در مردان

آیا ختنه هنوز هم دردنیای امروز مورد نیاز است؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی