دلایل ارائه شده برای ختنه نوزادان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

علت های بی شماری برای ختنه نوزاد و در واقع فایده اینکار ذکر شده است. شایع ترین موارد ذکر شده عبارتند از:

  • دین و مذهب: مسایل مذهبی شایع ترین دلیل برای این جراحی است.
  • بهداشت: شستن آلت تناسلی بدون وجود پوست چین خورده در سر آلت بسیار آسان تر است.
  • کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری: مطالعات و تحقیقات نشان داده اند که خطر ابتلا به عفونت های ادراری در مردان ختنه نشده بیشتر است. بااین حال, تحقیقات اخیر گواه بر این امر است که آمار عفونت ادراری به طور قابل توجهی در مردانی که ختنه نشده اند, زیاد نیست. و گاها ممکن است در نوزادان سبب ایجاد عفونت شود. نکته مهم دیگر در این باره این است که تعداد اندکی از مردان ختنه نشده در بزرگسالی ممکن است دچار مشکلات کلیوی شوند که این نرخ بسیار ناچیز است و به طور قطع نمی توان در موردش نظر داد.
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی(STI): برخی از شواهد به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری های مقاربتی از جمله ایذر اشاره کرده اند. یکی از تحقیقات گواه بر این امر است که مردان ختنه نشده دوبرابر بیشتر در معرض بیماری های عفونی یا سوزاک, و پنج برابر احتمال ابتلا به کاندیدیازیس یا سیفلیس هستند.
  • پیشگیری از مشکلات آلت تناسلی خاص: در موارد بسیار نادر, جمع شدن یا تو رفتن پوست ختنه گاه ممکن است ناممکن باشد, یا سرآلت ممکن است ملتهب باشد و نیاز به جراحی داشته باشد.
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی: سرطان آلت در آقایان بسیار نادر است, اما بنظر می رسد این آمار در مردانی که سابقه مصرف سیگار دارند یا کسانی که جراحی ختنه را انجام نداده اند ,در حال افزایش است.

 

دلایل ارائه شده برای ختنه نوزادان

به طور کلی میزان ریسک در ابتلا به بسیاری از بیماری خاص با این جراحی در سن نوزادی کاهش پیدا می کند لذا بهتر است نسل آینده خود را با فکر و درایت درست از بسیاری از بیماری های ممکن دور کنیم.

http://www.medicalnewstoday.com/articles

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی