ارتباط بین ختنه و بیماری ایدز در مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

 باور قوی در علم پزشکی وجود دارد که نشان می دهد مردانی که ختنه می کنند خطر ابتلا به ایدز در بزرگسالی بین آنها کمتر دیده می شود. پژوهش درباره صحت این موضوع به طور انحصاری در افریقا, کشوری که میزان سرایت این بیماری زیاد بوده, انجام شده است.

تحقیقات جدید به دو دسته در علم تقسیم شده است تا ارتباط بین این عملو مبتلا شدن یا نشدن به بیماری ایدز را کشف کنند. اما باید در نظر بگیریم که پژوهش های انجام شده در جنوب افریقا را لزوما نمی توانیم به جهان غرب ارائه دهیم. علاوه بر این, آمریکا یکی از کشورهایی می باشد که بالاترین نرخ عفونت به ویروس ایدز را در جهان صنعتی دارد, علیرغم اینکه جراحی ختنه در بین افراد این کشور نسبت به سایر کشورها پرطرفدار بوده است.

ارتباط بین ختنه و بیماری ایدز در مردان

سر آلت تناسلی مردان و به اصطلاح شفت ها با سلولهای خارجی و خشک پوشیده شده است. بااین حال, غشای داخلی پوست ختنه گاه کراتینیزه (لایه هایی از پروتئین) کمتری دارد. لایه زیرین  این پوست ساختار متفاوتی دارد و از یک غشا مخاطی مانند تشکیل شده است. بعضی تحقیقات نشان داده است که این قسمت پوست بیشتر مستعد ابتلا به عفونت HIV می باشد.اگرچه, هنوز هم تحقیقات این موضوع را به طور یقین اثبات نکرده است. بهتر است بدانیم, در حین مقاربت و رابطه جنسی  در این قسمت پوست مستعد پارگی است و همین نکته ممکن است عاملی برای عوامل بیماری زا در حین رابطه باشد , در نتیجه با عمل و از بین بردن پوست ختنه گاه به سلامتی خود کمک بسیار بزرگی خواهید کرد. علت دیگری که محققان را نسبت به این جراحی حساس کرده این است که,  فضای بین سر آلت و محل ختنه می باشد که مکان مناسبی برای رشد و زنده ماندن باکتری ها است لذا از این رو مجدد می توانیم بگوییم که وجود عمل و جراحی به سلامت شما و شریک زندگیتان کمک بسیاری میکند.

http://www.medicalnewstoday.com/articles

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی