تحقیقات آکادمی اطفال امریکا برروی ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

در سال های اخیر, ختنه کردن نوزادان پسر روشی رایج در کشورهای مختلف بوده است.این عمل هم در بیمارستان می تواند صورت گیرد, هم در طی یک مراسم مذهبی و یا دیگر مناسبت ها.

اگرچه بیشتر مردان در نقطه معینی از زندگی جراحی ختنه را انجام می دهند اما امروزه انجام این عمل رو به کاهش است. خانواده ها امروزه از روی عادت و پیشینه خانوادگی به ختنه روی نمی آورند و قبل از انجام این جراحی, سوالات زیادی در مورد خطرات و فواید این روش می پرسند. بنابراین بهتر است به این امر بپردازیم که کدامیک بهتر است, ختنه کردن یا نکردن؟

همانطور که می دانید انجام این عمل, تصمیم بزرگی است اما بهتر است قبل از تصمیم گیری به تفاوت بین آلت تناسلی ختنه شده و آلتی که این عمل را انجام نداده بپردازیم.

ختنه کردن یا نکردن؟ کدامیک بهتر است!

1.شکل ظاهری:

هنگامی که نوزاد پسر به دنیا می آید, در نوک آلت تناسلی او پوستی شبیه پلک که به ان پوست ختنه گاه می گویند, وجود دارد که با انجام جراحی این پوست از بین می رود ولیکن کسانی که این جراحی را انجام نمی دهند این پوست را در سر آلت تناسلی آنان باقی می ماند.

  1. بهداشت و سلامت:

مردم معمولا این نوع جراحی را انجام می دهند چرا که طبق آمار بهداشتی آلت تناسلی هایی که این عمل را انجام داده اند در معرض بسیاری از بیماریهای بهداشتی قرار نمیگیرند. تقریبا بیش از 12 برابر نوزادانی که ختنه نکرده انددر مقایسه با کسانی که این عمل را کرده اند بیشتر در معرض عفونت های دستگاه ادراری  قرار دارند. میزان احتمال مبتلا شدن به عفونت در کسانی که این عمل را انجام نمی دهند سه برابر سایر افراد است و نکته حائز اهمیت در این قسمت آن است که حتی شدت التهابات پوستی در مردانی که این عمل را نمی پذیرند بیشتر است.

 

http://www.newhealthadvisor.com/Circumcised-Vs-Uncircumcised.html

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی