ختنه چطور از انتقال ویروس HIV جلوگیری می کند؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید

آیا ختنه آلت تناسلی خطر انتقال ویروس HIV را کاهش می دهد؟!

برای مردی که با زن رابطه جنسی دارد : ختنه آلت تناسلی باعث می شود مردانی که ویروس HIV ندارند و در خطر چنین ویروسی قرار می گیرند، در هنگام رابطه جنسی با زن از طریق واژن محافظت شوند. مطالعاتی در آفریقای شرقی و جنوبی نشان داده که مردان ختنه شده ای که رابطه جنسی داشته اند، تقریبا 50 الی 60% کمتر احتمال گرفتن چنین ویروسی را نسبت به مردان ختنه نشده داشته اند. مردان ختنه شده نیز در خطر کمتری از هرپس یا تبخال، سفلیس و پاپیلومای انسانی بوده اند.

برای زنی که رابطه جنسی با مرد دارد : ختنه آلت تناسلی مردان باعث می شود زنانی که رابطه جنسی با چنین مردانی دارند، کمتر در معرض انتقال ویروس HIV باشند. اگر مرد ختنه شده ای ویروس اچ.آی.وی نداشته باشد، کمتر احتمال انتقال ویروس را دارد، و حتی اگر هم مبتلا باشد احتمال آن می باشد که این ویروس را انتقال دهد.

چطور ختنه می تواند ابتلا به چنین عفونتی را کاهش دهد؟

پوست ختنه گاه نسبت به عفونت HIV بسیار آسیب پذیر است. مسیر اصلی که HIV توسط آن وارد بدن می شود. که از طریق مقاربت جنسی صورت می گیرد. برداشتن پوست ختنه گاه باعث می شود انتقال ویروس اچ آی وی در طی رابطه جنسی سخت تر باشد.

پوست ختنه به دلایل مختلفی در معرض بیشتری از ویروس ایدز می باشد. اول پوست ختنه گاه نازک می شود، سپس بریده می شود. همین پوست های برش داده شده عامل انتقال سریع ویروس می باشند. باعث التهاب می شوند که در آینده خطر ابتلا به ایدز را افزایش می دهند. در واقع مایعات آلوده به ویروس ایدز می توانند به زیر پوست ختنه گاه رفته و بعد از رابطه جنسی هم باقی بمانند.

منبع : www.catie.ca

مطالب مرتبط :

ختنه مردان جهت پیشگیری از بیماری ایدز

ختنه شیوع شانکروئید را سه برابر کمتر کرده!

ختنه به چه دلیل انجام می شود؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی