آمادگی قبل و بعد از ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

آمادگی قبل از انجام ختنه بسیار مهم است. قبل از ختنه کودک، متخصص ختنه کودکان از عوارض و مزایای جراحی می‌گوید. چه با برنامه قبلی بخواهید نوزادتان را تحت این عمل قرار دهید و چه جهت انجام این جراحی برای کودک بزرگتر یا حتی یک بزرگسال اقدام نموده باشید نیاز به دانستن رویه‌های قبل و بعد از جراحی خواهید بود. در ادامه آنچه باید در خصوص آمادگی قبل و بعد از ختنه بدانید را توضیح می‌دهیم.

آمادگی قبل از انجام ختنه

یک مورد آمادگی قبل از انجام ختنه اطلاع رسانی به پزشک در مورد داروهای مصرفی شیرخوار است. اگر نوزاد شما بیماری‌هایی مانند فاویسم دارد نیز باید پزشک مطلع شود هم چنین سابقه بیماریهای خونریزی دهنده در خانواده مانند هموفیلی را اطلاع دهید یک ساعت قبل از رفتن به کلینیک ژل لیدوکایبن به آلت شیرخوار بزنید و دو عدد پوشک یک سایز بزرگتر باخود ببرید. شیر خوردن قبل از عمل منعی ندارداما بهتر هست از یکساعت قبل از عمل شیر نخورد. لباسی به تن شیرخوار بکنید که پوشیدن و درآوردن آن راحت باشد.

بزرگسالان باید قبل از عمل جراحی ختنه ناشتا (خودداری از خوردن و آشامیدن) باشند. ختنه نوزادان با استفاده از بیحسی موضعی در ناحیه آلت تناسلی انجام می شود ولی بزرگسالان تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند. به همین دلیل است که قبل از جراحی باید از خوردن غذا و آشامیدن مایعات خودداری کنند. برای بزرگسالان، پزشک جراح دستورالعمل های خاصی را در مورد زمان ناشتا بودن قبل از عمل به بیمار اعلام می کند.

در رابطه با آمادگی قبل و بعد از ختنه باید اشاره کنیم که پزشک در مورد مصرف داروها قبل از عمل به بیمار توصیه ها و نکات لازم را اعلام می کند. به بزرگسالانی که می خواهند عمل ختنه انجام دهند پیشنهاد می گردد که لیستی از داروهای خود را در جلسات قبل از عمل به همراه داشته باشند تا در مورد آنها با پزشک جراح خود صحبت نمایند. همچنین بزرگسالان باید اطلاعاتی از جمله موارد زیر را قبل از عمل به پزشک خود اطلاع دهند:

  • دوز دارو
  • هر چند وقت یک بار دارو مصرف می شود
  • و آخرین زمانی که دارو مصرف شده است.
  • همچنین باید تمام ویتامین ها و مکمل هایی که مصرف می شود را نیز به اطلاع پزشک رساند. ویتامین ها و مکمل ها ممکن است با داروهای بیهوشی، بیحسی و سایر داروهای مورد استفاده در قبل، حین و بعد از عمل ختنه تداخل داشته باشند. علاوه بر این، صبح روز جراحی فقط داروهایی را که پزشک توصیه نموده است باید مصرف شود.

جراحی در کلینیک تخصصی

معمولا ختنه نوزادان پسر بین یک تا سه ماه بعد از تولد در کلینیک ختنه انجام می‌گردد. در ختنه نوزادان، نوزاد به پشت خوابانده می‌شود و حرکت پاهایش به کمک دستیار آموزش دیده کنترل خواهد شد. بعد از اینکه آلت تناسلی و اطراف آن تمیز شدند، یک ماده بیحسی تزریق می‌گردد و یا کرم بیحسی موضعی اعمال می‌شود. جایگذاری رینگ ختنه انجام میشود و سپس پوست ختنه‌گاه برداشته می‌شود.

عمولا ختنه نوزادان بین یک تا سه ماه بعد از تولد در کلینیک ختنه انجام می‌گردد.
معمولا ختنه نوزادان بین یک تا سه ماه بعد از تولد در کلینیک ختنه انجام می‌گردد.
4.5/5 - (13 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی