بعد از ختنه کودک
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بعد از ختنه کودک چه انتظاری می رود؟ هدف از قرارگیری این مطلب در سایت آموزش به والدینی است که به تازگی صاحب فرزند پسر شده اند. لازم است آنان یاد بگیرید چگونه از نوزاد تازه ختنه شده خود مراقبت کنند یا بعد از ختنه کودک چه کارهایی باید انجام دهند.

بعد از ختنه کودک به این نکات توجه کنید

بعد از ختنه کودک ممکن است کمی تورم و خونریزی سبکی دیده شود که عادی است. کودک تان ممکن است کمی بهانه گیری کند و روزهای اول در روند خوابش مشکل پیش بیاید. همچنین ممکن است تا حدود ۲ هفته هنگام دفع ادرار و مدفوع کمی درد احساس کند. این درد بیشتر در ناحیه سر آلت تناسلی‌ احساس می‌شود.

بعد از یک هفته الی ۱۰ روز آلت تناسلی کودک ظاهر بهتری پیدا می‌کند. فراموش نکنید که باید آلت تناسلی کودکتان تمیز شود. چه ختنه کودک شما شده باشد و یا نه باید مداوم آلت او را تمیز نگه دارید. با انجام این کار می‌توان از بروز عفونت‌های ادراری و تناسلی جلوگیری نمود.

در خصوص اقدامات مورد نیاز بعد از ختنه کودک نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • 24 ساعت پس از ختنه، پانسمان یا گاز آغشته به لوبریکانت را بر روی موضع قرار دهید .البته این مورد فقط برای ختنه سنتی هست و ختنه با حلقه نیاز به پانسمان با گاز استریل ندارد. 
  • در حالی که کودک در حال بهبودی است، پس از هر بار استحمام و با تعویض پوشک، یک پماد مانند وازلین به سر آلت تناسلی نوزاد مالیده شود.
  • در صورتی که پزشک برای تسکین درد کودک استامینوفن تجویز نمود، باید در ساعات مقرر استفاده شود.
  • اگر کودک شما در ناحیه جراحی خونریزی زیاد، قرمزی یا تورم زیاد، خروج مایع زرد رنگ دارد و همچنین در صورتی که تب و یا مشکل در ادرار کردن دارد، به باید به پزشک مراجعه شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، بعد از ختنه کودک، پزشک متخصص ختنه یک پانسمان گاز آغشته به پماد روی ناحیه عمل قرار می دهد. این پماد یا لوبریکانت به جلوگیری از چسبیدن پانسمان به سر آلت تناسلی کودک کمک می کند.

این گاز معمولاً در عرض 24 ساعت به طور خود به خود می افتد. در روزهای بعد، کودک به صورت مرحله‌ به مرحله بهبود می‌یابد. نکته مهم این است که هر کودکی به طور متفاوتی بهبود می یابد به این دلیل که بدن کودکان مختلف با هم متفاوت است. ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا آلت تناسلی به طور کامل بهبود پیدا کند.

بلافاصله بعد از ختنه کودک، سر آلت ممکن است به رنگ قرمز یا حتی بنفش به نظر برسد. این تغییر رنگ به این دلیل اتفاق می افتد که پوستی که روی سر آلت تناسلی ختنه نشده را می پوشاند یک غشای مخاطی است. هنگامی که غشاء مخاطی در معرض هوا قرار می گیرد، ضخیم تر شده و تیره‌تر می‌گردد.

عوارض بعد از ختنه کودک

مشکلاتی که بعد از ختنه دیده می‌شود رایج نیست. درصورتی که عوارضی مثل خونریزی‌های خفیف یا عفونت دیده شود، معمولا کوتاه مدت‌اند.عوارض احتمالی دیگر هم شامل درد و حساسیت می‌باشند که سر آلت تناسلی کودک دیده می‌شوند.

مزایای ختنه کودک

ختنه کودک به قدری مزایا دارد که شما را به سمت این جراحی ترغیب خواهد نمود. با وجود اینکه در وبلاگ‌های مختلف کلینیک ختنه نوزادان تهران به مزایای ختنه اشاره نموده ایم، اما لازم میدانیم مجددا. به صورت مختصر آن‌ها را برشمریم.

در سال اول زندگی کودک، عفونت دستگاه ادراری کم‌تر اتفاق می‌افتد. اغلب در پسرانی که ختنه شدند نسبت به آن‌هایی که ختنه نشدند، میزان ابتلا به این بیماری کمتر است. برخی مطالعات نشان داده که میزان ابتلا به عفونت‌های جنسی منتقله (STI) یا HIV در مردان ختنه شده نسبت به مردانی که تحت این جراحی قرار نگرفته اند کمتر است.

توصیه انجمن اطفال امریکا

تمایلات شخصی، مذهب، اعتقادات فرهنگی یا پیشینه‌های قومی می‌تواند در تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار باشد. انجمن اطفال امریکا ختنه را به عنوان یک روش معمول برای همه نوزادان پسر تازه متولد شده توصیه نمی‌کند، بلکه آن را به عنوان یک انتخاب با مزایای متعدد معرفی می‌کند.

2.6/5 - (8 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی