درمان عفونت ادراری با ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

درمان عفونت ادراری با ختنه

عفونت ادراری با ختنه حل می‌شود؟ عفونت سیستم ادراری در مردان می‌تواند سیستم‌های دیگر را در بدن نیز درگیر کند، از جمله کلیه‌ها، مثانه، مجاری ادراری. اکثر عفونت‌های ادراری روی مثانه و مجاری ادراری که برای خارج کردن ادرار از بدن می‌باشد، تاثیر می‌گذارد.

با وجود اینکه سیستم مجاری ادراری یکی از رایج‌ترین اعضا در عفونت زنان می‌باشد، عفونت آن در مردان خیلی کم دیده می‌شود. سیستم مجاری ادراری روی 3 درصد مردان در جهان به صورت سالانه تاثیر می‌گذارد. به این معنا که اکثر مردان چنین مشکلی را نداشته‌اند، خصوصا که جوان هم باشند.

زمانی که سیستم مجاری ادراری مردان رشد می‌کند، معمولا پیچیده می‌شود و به احتمال خیلی زیاد به کلیه و بالای سیستم ادراری تاثیر می‌گذارد. برخی موارد ممکن است حتی نیاز به جراحی هم داشته باشند. در رابطه با علائم آن در ادامه بیشتر آشنا می‌شویم :

علائم عفونت سیستم مجاری ادراری در مردان :

مردانی که عفونت سیستم مجاری ادراری دارند، هیچ علائم یا نشانه‌ای از عفونت در آن‌ها دیده نمی‌شود. با این حال، زمانی که این علائم دیده می‌شود، می‌تواند شامل :

  • درد در زمان ادرار کردن دیده شود.
  • تکرر ادرار.
  • ناتوانی در شروع ادرار.
  • جریان ادرار به صورت آهسته یا نشت ادرار.
  • نیاز فوری و ناگهانی به ادرار کردن.
  • رفتن مقدار کمی از ادرار در یک زمان.
  • خون ادرار.
  • درد قسمت مرکزی و پایینی شکم.
  • بوی بد ادرار.

درمان عفونت ادراری با ختنه

مردانی که عفونت سیستم ادراری پیچیده ای دارند، یکی دو مورد از علائم زیر را هم تجربه می کنند

  1. تب
  2. لرز
  3. حالت تهوع
  4. استفراغ
  5. درد کمر

این علائم، به عنوان نشانه‌هایی برای بیماری است که به کلیه‌ها یا بالای سیستم ادراری نفوذ می‌کند. یک عفونتی که می‌تواند به مشکلی جدی تبدیل شود و نیاز به درمان سریع دارد.

ختنه به جهت جلوگیری از عفونت سیستم ادراری

ختنه یکی از روش‌های قدیمی جراحی از گذشته‌ها می‌باشد. علی رغم تاریخچه آن، مزایای پزشکی و عوارض بعد از آن ممکن است دیده شود که مورد خاصی ندارد؛ در صورت مراقبت‌های درست، با این وجود ختنه نوزادان می‌تواند پیشرفت و عود بیماری عفونت سیستم مجاری ادراری در کودکان پسر را کاهش دهد. به همین دلیل است که ختنه نوزادان در بدو تولد بسیار توصیه می‌شود. حتی علاوه براین، ختنه کاهش بیماری‌های منتقله جنسی، ویروس سیمپلس نوع 2 و سیفلیس را موجب می‌شود. سازمان بهداشت جهانی هم همینطور برنامه‌ریزی کرده و حتی برای جلوگیری از افزایش انتقال ویروس ایدز، به ختنه بسیار توصیه کرده است.

4.4/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی