ختنه پسران در ۷ سالگی
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه پسران در ۷ سالگی تصمیم درستی نیست. با توجه به اینکه این موضوع ختنه در بزرگسالی و پس از طی دوره نوزادی مورد سوال بسیاری از خانواده‌ها است در این مطلب با بررسی نتیجه یک پژوهش در این خصوص این مسئله را بررسی می‌کنیم.

ختنه پسران در ۷ سالگی

دلایل لازم برای ختنه کودکان در سنین پایین؛ بدون هیچ عوارضی: با اینکه ختنه پسران یک روش پیشگیری جراحی است و مکررا انجام می‌شود، هیچ نظر جمعی در رابطه با سن آن نیست، اینکه دقیقا چه سنی باید انجام شود. هدف از مطالعه ختنه پسران در 7 سالگی تعیین بهترین محدوده سنی برای ختنه معمول کودکان پسر است، و سلامت کودک در اولویت در نظر گرفته شده است.

پژوهش در خصوص ختنه پسران در ۷ سالگی

این آزمایش کلینیکی یا بالینی در بیماران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارزینکان، ترکیه، در سال 2014 انجام شده است. کودکان ختنه شده در 3 گروه مورد بررسی قرار گرفته است. گروه اول زیر یک ساله می‌باشند، گروه دوم 1 تا 7 ساله می‌باشند، گروه سوم گروه 7 ساله هستند (که مدنظر ما برای بررسی درست یا نادرست بودن ختنه پسران در ۷ سالگی است). برای به دست آوردن رضایت بخشی آرامش ویلتون، بتدا میدازولام 0.1 میلی گرم / کیلوگرم IV تجویز می‌شوند.

در صورتی که آرام بخشی یا سدیشن کافی نباشد، کتامین 2 میلی گرم / کیلوگرم IV نیز تجویز می‌شود. اگر هنوز آرام بخشی کافی حاصل نشود، بیهوشی عمومی از طریق ماسک حلقوی نیز انجام می‌شود. در پایان جراحی، گروه‌ها از نظر مدت بهبودی پس از بیهوشی، عوارض، مدت تخلیه، و هزینه مقایسه شدند. نتیجه این پژوهش در خصوص ختنه پسران در ۷ سالگی را در ادامه بخوانید.

کلا 603 نفر ختنه شدند، 374 در گروه اول، 94 نفر در گروه دوم و 135 نفر در گروه سوم. میدازولام برای سدیشن 364 مفر گروه اول (97.3%)، 6نفر برای بیماران گروه دوم (6.3%) و 38 نفر برای گروه سوم بیماران (28.1%).

کوتاه‌ترین مدت ریکاوری بعد از بیهوشی بعد از مداخله جراحی و تا زمان ترخیص، کم‌ترین هزینه و کم‌ترین عوارض بیهوشی در گروه اول مشاهده شده است.

بهترین زمان ختنه یک تا شش ماهگی و بهترین روش ختنه با حلقه است
بهترین زمان ختنه یک تا شش ماهگی و بهترین روش ختنه با حلقه است

جمع بندی نهایی

با بررسی این پژوهش در خصوص ختنه پسران در ۷ ساگلی و سن مناسب ختنه جمع بندی این است که گرچه تقریبا همه کودکان زیر یک سال بودند، با میدازولام تسکین پیدا کردند، ما بیشتر کودکان بالای یک سال نیاز به کتامین یا بیهوشی عمومی داشتند. انجام ختنه در کودکان کم‌تر از یک سال، خطر عوارض ناشی از بیهوشی را کاهش می‌دهد، و در مقایسه با انجام عمل روی کودکان بزرگ‌تر، این هزینه‌های جراحی نیز کم‌تر می‌باشد.

3.7/5 - (3 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی