اقدامات پس از ختنه با حلقه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

اقدامات پس از ختنه و مراقبت‌های مورد نیاز اگر طبق دستور پزشک متخصص ختنه انجام شود، بهبودی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حاصل خواهد شد. اما مناسب‌ترین اقدامات و مراقبت‌های پس از ختنه کدام است؟ در این مطلب با ما همراه باشید.

اقدامات بعد از ختنه هنگام خونریزی چیست؟

در روش ختنه با حلقه به حدی احتمال خونریزی پایین است که به آن روش ختنه بدون خونریزی نیز می‌گویند. اما گاهی به میزان کم احتمال آن وجود دارد. در ابتدا باید حداقل به اندازه 30 الی 60 دقیقه بعد از عمل، نوزاد تحت نظر باشد و در منزل هم هر یک ساعت یکبار در سه ساعت اول بعد از ختنه، زخم ختنه به جهت خونریزی و تورم چک شود. همیشه یک تورم کوچک وجود دارد. فقط اگر خونریزی بعد از ختنه رخ داد، فشردن محل خونریزی به مدت 10 دقیقه معمولا سبب توقف خونریزی می گردد. اما اگر بیش از یک چهارم پوشک نوزاد خونی بود، پزشک را مطلع کرده و راهنمایی بگیرید.

سایر اقدامات بعد از ختنه کدام است؟

پس از اینکه اولین ادرار را کرد، پانسمان را دور بریزید و محل ختنه را شستشو دهید. سپس خشک کنید و گاز استریل و کمی پماد تتراسایکلین روی محل زخم بگذارید. تا زمانی که بهبود پیدا کند و حلقه بیفتد، اگر نوزاد ختنه با حلقه شده است، از پانسمان استریل استفده شود. بعد از آن هم دیگر نیازی به پانسمان کردن نیست، فقط نوک مجاری ادراری با پماد چرب شود.

محل زخم ختنه کودک باید از هرگونه آلودگی و مدفوع پاکیزه نگه داشته شود و در صورت آلودگی با مدفوع، با آب و صابون تمیز شسته شود. والدین نگران نباشند، چون حتی بعد از ختنه نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست. مگر اینکه چند روز بعد از ختنه جای زخم عفونت کند.

یکی دیگر از اقدامات بعد از ختنه استفاده از مسکن است. پس از اینکه درد کودک تسکین پیدا کرد، به تجویز پزشک می توانید دوقطره استامینوفن به ازای هر کیلوگرم یکی دو روز سه بار به کودک بدهید. بعد از دو روز می توانید کودک را حمام ببرید.

یکی از مهم‌ترین اقدامات پس از ختنه چرب نگه داشتن ختنه‌گاه است. فقط بعد از همه این مراحل، بعد از یکی دوهفته که رینگ جدا شد، لبه های پوست آلت تناسلی را با ملایمت به عقب بکشید تا جایی که از کلاهک فاصله بگیرد. سپس این قسمت را پماد A-D بزنید. تا سه چهارماه بعد از ختنه بهتر است از پوشک گشادتری استفاده کنید، نوک مجرای ادراری را هم با وازلین چرب کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

یکی از اقدامات پس از ختنه هوشیاری والدین نسبت به وضعیت کودک است. اگر خونریزی کودک ادامه داشت و سر آلتش تیره شد، حتما با پزشک متخصص ختنه اش تماس بگیرید. همچنین در صورت دیدن تورم شدید و یا خون مردگی زیاد در آلت و بیضه ها، پزشک را در جریان بگذارید. اگر محل ختنه قرمز بود یا ترشح چرکی داشت، نشانه عفونت می باشد. حتما او را سریعا نزد پزشکش ببرید.

2.6/5 - (10 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی