ختنه-بعد-زایمان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه بعد زایمان کار درستی است؟ آیا لازم است برای این جراحی صبر کنیم تا نوزاد بزرگ تر شود؟ همیشه موضوع بهترین زمان ختنه نوزادان توسط والدینی که منتظر تولد نوزاد پسر خود هستند مورد سوال قرار می‌گیرد. در این مطلب از کلینیک ختنه نوزادان تهران به این سوال پاسخ می‌دهیم.

آیا ختنه بعد زایمان در بیمارستان انجام شود؟

بعضی از والدینی که در انتظار تولد فرزند پسر هستند، ترجیح می دهند که جراحی ختنه نوزاد خود را در همان روزهای ابتدایی تولد و زمانی که نوزاد هنوز در بیمارستان است انجام دهند. لازم است بدانید که این کار کمی عجولانه است. پزشکان متخصص ختنه توصیه می‌کنند حداقل تا یک ماهگی ختنه نوزادان پسر را به تعویق بیاندازید.

علل لزوم انجام ختنه چیست؟

علاوه بر توصیه اکید اسلام بر انجام ختنه، برخی والدین به دلیل آگاهی از فواید پزشکی ختنه برای انجام این جراحی عجله داشته و درخواست می‌کنند ختنه بعد زایمان انجام شود. برخی از این فواید عبارتند از:

  • کاهش احتمال ابتلا به عفونت‌های ادراری (شانس ابتلا به این بیماری در نوزادان پسر ختنه‌شده حدود ۱ در ۱۰۰۰ و در نوزادانی که ختنه نشده‌اند، ۱ در ۱۰۰ است.)
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان آلت تناسلی در مردان
  • کم شدن احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز
  • حفظ راحت‌تر بهداشت در ناحیه تناسلی بدن
  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان مردان ختنه شده

بهترین سن و روش انجام ختنه چیست؟

به دلیل فواید بی‌شمار ختنه که مهم‌ترین آن‌های را در بالا ذکر نمودیم بهتر است این جراحی در زمان نوزادی انجام شود. بهترین زمان انجام ختنه بعد زایمان نیست. بهترین سن انجام این جراحی یا به عبارت دیگر سن طلایی انجام آن بین یک تا سه ماهگی است. اما می‌توانید آن را تا شش ماهگی نیز به تعویق بیاندازید.

بهترین روش انجام این جراحی رایج مردانه ختنه با حلقه است که در کلینیک ختنه نوزادان تهران نوزادان یک تا شش ماه به این روش ختنه می‌شوند.

ختنه بعد زایمان در بیمارستان با چه روشی انجام می‌شود؟

برای ختنه بعد زایمان یا به عبارت دیگر ختنه بلافاصله پس از تولد در بیمارستان از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.. انتخاب روش مورد استفاده در این جراحی به فاکتور های مختلفی از جمله سن نوزاد، نظر پزشک، ترجیح والدین و غیره بستگی دارد. معمولا ختنه در بیمارستان به روش های سنتی (جراحی) و حلقه (پلاستیبل) انجام می شود.

5/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی