تصمیم ختنه نوزاد پسر | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تصمیم ختنه نوزادان پسر یکی از تصمیمات جدی اولیه در خصوص سلامتی فرزند برای والدین است. معمولا پدران و مادران در این خصوص بسیار تحقیق می‌کنند تا بهترین دکتر ختنه را برای این جراحی بیابند. لازم میدانیم در این مطلب به برخی سوالات پدران و مادران در این خصوص پاسخ دهیم. سوالاتی مانند: ختنه کردن چیست؟ چه زمانی ضرورت پیدا می کند؟ چند درصد از کودکان تازه متولد شده در آمریکا این رویه را در پیش می گیرند؟ بهترین سن برای ختنه کردن کی است؟ چه مراقبت هایی باید بعد از ختنه کردن باشد؟

تصمیم ختنه نوزاد

ختنه در ایران یکی از جراحی‌های رایج نوزادان پسر است. و تصمیم ختنه معمولا برای خانواده ها یک انتخاب راحت است. چون بسته به فرهنگ و دینی می باشد که دارند. اما انتخاب بهترین دکتر ختنه و کلینیک تخصصی برای این جراحی ممکن است خانواده ها را دچار سردرگمی نماید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید خیلی مهم است که با پزشک صحبت کرده و درباره برخی مسائل نظر بگیرید.

کلینیک ختنه نوزادان پاسداران تهران با حضور دکتر امیری متخصص ختنه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در این خصوص است. والدین می‌توانند سوالات خود را در دایرکت اینستاگرام ما و یا به شماره واتس اپ ما که در پایین صفحه قرار دارد ارسال نمایند. همچنین در سایت مطالب آموزشی مفیدی در این خصوص قرار داده شده است. در ادامه به برخی از سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

درباره ختنه بیشتر بدانید

پسران با یک پوسته ای که پوست ختنه گاه نامیده می شود، پوشش سر آلت تناسلی، که سر آلت تناسلی نامیده می شود، متولد می شوند. در این رویه جراحی پوست ختنه گاه برداشته می شود و انتهای آلت تناسلی در معرض دید قرار می گیرد. تقریبا 55% تا 65% از پسران تازه متولد شده در آمریکا، هر ساله این کار را انجام می دهند، این روش در مناطق مختلف متفاوت است. (قسمت های غربی پایین ترین نرخ را دارند و قسمت های شمالی بالاترین نرخ جراحی را دارند.) این روش خیلی بیشتر در حال گسترش می باشد، در آمریکا، کانادا، آفریقا، و میدل ایست در آسیا، آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی، و بیشتر قسمت های اروپا، که زیاد رواج ندارد.

والدینی که چنین روش جراحی را انتخاب می کنند بسته به عقاید مذهبیشان می باشد، بهداشت ویا دلایل اجتماعی و فرهنگی می باشد. یا اینکه فرزندشان همانند باقی مردان در خانواده باشد. معمولا در 10 روز اول انجام می شود(اغلب در 48 ساعت اولیه). یا در بیمارستان یا گاه به خاطر یکسری مراسم مذهبی در خانه انجام می شود.

اگر تصمیم ختنه نوزادتان جدی است، با پزشکتان مشورت کنید، تا قبل از رفتن به خانه جراحی را انجام دهد. پزشک از روش جراحی و خطرات ممکن برایتان می گویند. جراحی آلت تناسلی نوازد تاره متولد شده می تواند روشی پیچیده باشد و معمولا هم بیهوشی عمومی می خواهد. به خاطر برخی موارد پزشک ممکن است جراحی را به تاخیر بیاندازد یا اینکه چشم پوشی کند. نوزادان نارس و یا کسانی که یکسری نگرانی های پزشکی ویژه ای دارند ممکن است ختنه نشوند تا زمانی که آماده مرخص شدن از بیمارستان باشند.

تصمیم ختنه نوزاد را جدی بگیرید

بعد از بررسی های متفاوتی که روی این رویه شده است، AAP گزارش داده است که مزایای سلامتی ختنه نوزاد تازه متولد شده به خطرات آن می ارزد. AAP به والدین توصیه می کند که حقایق درباره این جراحی را بدانند و مزایا و معایب آن را بسنجند.

منبع : http://kidshealth.org/en/parents/circumcision.html

مطالب مرتبط :

ختنه در نوجوانان

ختنه وتحقیقات آکادمی اطفال آمریکا

تاثیرات ختنه بر خوابیدن نوزادان

4.6/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی