علت رواج ختنه در اروپا 
آنچه در این مطلب می‌خوانید

سوالی که شاید ذهنتان را درگیر کند، اینکه بعد از جراحی و ختنه کردن منتظر چه رویدادهایی باید باشیم ؟ چه مراقبتهایی بعد از جراحی و ختنه کردن لازم می باشد؟ آیا امکان عفونت می باشد؟ همه اینها سوالاتیست که چه قبل و چه بعد از جراحی ممکن است برایتان پیش آید. اما واقعا بعد از جراحی و ختنه کردن چه انتظاری می رود؟!

بعد از ختنه کردن، کشاله ران، آلت تناسلی و کیسه بیضه ممکن است مایل به قرمز قهوه ای مانند شود. به خاطر اینکه مایعیست که برای پاک کردن پوست بعد از جراحی استفاده می شود. پوستی که از آلت تناسلی فرد برداشته می شود، به نظر متورم می رسد.

نوزادتان را در بیمارستان یا کلینیک به مدت 2 تا 4 ساعت بعد از جراحی نگه دارید. آلت تناسلی باید به علت خونریزی چک شود، و ناحیه ای که ختنه شده است، باید با وازلین و گاز پانسمان شود.

کودکتان را به خانه می برید. درست همان روزی که جراحی شده است. تورمی که در اطراف آلت تناسلی می باشد، در چند روز اولیه بعد از جراحی می باشد. کمی خونریزی ممکن است داشته باشد. اگر چنین اتفاقی افتاد با فشار کمی در ناحیه ای که خونریزی شده، یک پارچه تمیز یا باند بردارید و 5 تا 10 دقیقه روی آن قسمت نگه دارید.

بعد از جراحی و ختنه کردن چه اتفاقی می افتد؟

بعد از جراحی ممکن است کودکتان درد داشته باشد. حتی در خواب گریه و بی قراری کند.

اگر از گاز استفاده شده باشد، احتمالا با ادراری که می کند کنده می شود. دستورالعمل های پزشک را انجام دهید. درباره اینکه گاز را چطور از روی آلت تناسلی کودک بردارید. اگر نیاز به از بین بردن گاز از روی آلت تناسلی داشتید، از آب گرم استفاده کنید تا کمی خیس بخورد و آرام آن را بردارید.

حلقه ای زرد در ناحیه جراحی شده دیده می شود. این بخش یک فرآیند طبیعی درمان است و باید بعد از چند روز دور انداخته شود. گرچه آلت تناسلی در حال درمان شدن است، ممکن است که در روزهای بعد از جراحی بدتر شود. این آلت تناسلی باید بعد از حدود یک هفته دیگر بهتر به نظر برسد.

مراقبت های بعد از جراحی :

چند نکته را به شما یادارو می شویم تا کودکتان حس راحتی بیشتری داشته باشد :

1.آرام آلت تناسلی را با آب گرم بعد از هر دفعه عوض کردن پوشکش، بشویید. از صابون استفاده نکنید. سپس خشک کنید.

2.وازلین را روی ناحیه ختنه شده بمالید. وازلین باعث می شود این ناحیه به پوشک بچه نچسبد.

3.مطمئن شوید که پوشک را شل بسته اید. در نتیجه فشار کمتری روی این ناحیه از بدن کودک خواهد بود.

4.سعی نکنید خودتان حلقه را از روی آلت تناسلی بردارید. خودش از بین می رود.

5.از پزشک بپرسید که آیا می توان به کودک برای درد استامینوفن داد.

6.به پزشک هر بار که به نظر می رسد کودک درد بسیار زیادی دارد زنگ بزنید.

منبع : http://www.webmd.com

مطالب مرتبط :

آیا حاضر به ختنه کردن نوزادتان هستید؟

ختنه و تاریخچه آن در جهان

تسریع فرآیند بهبود در ختنه

1.2/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی