ختنه و تاریخچه آن در جهان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

اگر نوزاد پسر به خانواده شما اضافه شده است قطعا همه این سوال را می پرسند که آیا حاضر به ختنه کردن وی هستید یا خیر؟ ختنه امروز در امریکا پرطرفدار شده لذا دلایل خوبی هم برای اینکار ارائه شده است. همانطور که می دانید ختنه در کشورهای اسلامی پر طرفدارتر از سایر کشورهاست و این به دلایل مذهبی است که در باور مسلمانان نهادینه شده است.

نظرات در رابطه بااین عمل بسیار متفاوت می باشد ولی تا جایی که علم پزشکی به مامی گوید زیر پوست آلت تناسلی کودک ماده سفید رنگی ترشح می شود. این ماده خاصیت نرم کنندگی ایجاد می کند و از چسبیدن پوست به آلت تناسلی جلوگیری می کند, ولی در هیچ مقاله اشاره به مضر بودن این ماده نشده چراکه این ماده چرک نیست. اما بررسی های جدید نشان می دهد که گاهی این ترشحات عفونی میشود و پوست سر آلت را دچار عفونت می کند. بهتر است بدانید این تنها ضرر این ماده نیست , به ندرت دیده شده است در نوزادان موجب عفونت کلیه نیز می شود ولیکن این موجب به ندرت اتفاق می افتد. بنابراین, نگرانی بابت این عارضه نداشته باشید.

آیا حاضر به ختنه کردن نوزادتان هستید؟

پسرانی که ختنه می کنند از نظر بهداشتی امنیت بالاتری را دارند چرا که این ماده ترشح زا را ندارند. و این افراد با کاهش تورم آلت تناسلی که امری بسیار جدی است رو به رو میشوند که این خود نکته بسیار مفید در عمل ختنه می باشد.

از آنجایی که والدین همیشه نگران آینده فرزندان خود هستند باید بدانند چنانچه نوزادان خود را ختنه کنند از ابتلای همسران فرزند خود به سرطان دهانه رحم جلوگیری می کنند که این خود کمک بسیار بزرگی برای آینده نوزادان می باشد.

جالبترین نکته این است که انجمن اطفال امریکا تاکید کرده است که فواید ختنه هنوز به طور کامل واضح و روشن نیست که بخواهیم این عمل را اجباری کنیم یا به همگان توصیه کنیم , اما انجام دادن آن را هم نفی نکرده است. که این خود نشان از فواید ختنه دارد.

www.intactamerica.org

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی