آناتومی آلت تناسلی در مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

آناتومی آلت تناسلی در مردان

ختنه امروزه یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در سراسر جهان می‌باشد. که موجب کاهش انتقال ویروس و عفونت می‌شود و طبق آماری که ارائه شده است، در کاهش ابتلا به بیماری ایدز تاثیر زیادی دارد.

آناتومی آلت تناسلی در مردان به چه شکل است؟

آلت تناسلی در مردان استوانه‌ای با نوک گرد است. بالاترین قسمت آلت را سرآلت یا کلاهک می‌نامند که پوست ختنه‌گاه در همین قسمت قرار دارد. در واقع این پوست آلت را پوشش می‌دهد. مناسب‌ترین سن برای انجام اینکار در سنین نوزادی قبل از سن 2 ماهگی می‌باشد.

آناتومی آلت تناسلی در مردان

وضعیت پوسته ختنه‌گاه در هنگام تولد به چه شکل است؟

نوزادان پسر با پوست ختنه‌گاه به دنیا می‌آیند. این موضوع در سنین نوزادی حاکی از این امر است که پوست ختنه‌گاه به طور کامل نیست و جراحی آن به همین دلیل مورد توصیه پزشکان قرار گرفته است. این پوست در سنین نوزادی از سرآلت جدا می‌باشد در نتیجه عمل جراحی در این سن بسیار راحت‌تر و بی‌آزار‌تر می‌باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که نصف بیشتر نوزادان در حدود سن یک سالگی این جراحی را انجام می‌دهند و مابقی افراد معمولا در سن سه سالگی برای اینکار به پزشک مراجعه می‌کنند. اما بر خلاف تصور عام, انجام ختنه در سنین زیر یک سال بخصوص در همان ماه اول تولد بسیار بهتر و راحت‌تر است هم برای نوزادان و هم برای والدین.

 علت اصلی انجام عمل ختنه چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم دلایل پزشکی برای اینکار بی‌شمار است اما عدم توانایی جمع کردن این پوست در سنین نوزادی امری طبیعی است و یک دلیل برای انجام این کار نمی‌باشد.

منبع : http://www.medicinenet.com/circumcision_the_medical_pros_and_cons/page2.htm

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی