ختنه در نوجوانان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه نوعی جراحی است که در آن بخشی از پوست سر آلت پسران را طی عمل از بین می برند. برای جراحی ختنه سن خاصی مطرح نشده و به همین دلیل بسیاری از پسران در نوجوانی ختنه می شوند .

از آنجایی که در سنین بالا این عمل سخت تر می شود لذا در سنین پایین انجام شدنش بهتر است. اکثر والدین در سنین پایین تر این تصمیم را برای فرزندشان میگیرند تا از سلامت فرزندشان اطمینان حاصل کنند . در ایالت متحده , 55 درصد از نوزادان قبل از خروج از بیمارستان جراحی ختنه را انجام خواهند داد . در این کشور هم چنین آمار ختنه روزانه حدود 3000 جراحی در روز توسط پزشکان متخصص نشان داده شده است.

محققان اثبات کرده اند که این جراحی در سنین نوجوانی نیز فواید و خطرات خود را همانند سایرین خواهد داشت. یکی از جنبه های مثبت این عمل در این سن کاهش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی می باشد . نکته مفید دیگر این جراحی, جلوگیری از عفونت های مجاری ادراری و سرطان آلت تناسلی در نوجوانان خواهد بود . بوی نامطبوع یا باکتری های تجمع شده در پوست ختنه گاه می تواند سلامت جنسی را به خطر بیندازد .خطرات مرتبط با آن شامل عفونت, خونریزی, درد شدید, ضربه روحی و روانی, و نارضایتی جنسی در بزرگسالی خواهد شد .

ختنه در نوجوانان

پزشکان معتقدند  که این جراحی تاثیر مثبت بر روابط جنسی  بین همسران دارند و این نظریه اثبات شده است . در تحقیقات جدید هم چنین ثابت شده است که میزان برطرف کردن نیاز جنسی شریک زندگی بسیار بالا می رود. پسران ختنه نشده در معرض خطر بیشتر ابتلا به ویروس های ایدز و سرطان آلت تناسلی قرار خواهند گرفت .به طور کلی این روش بسیار ساده و سریع, بدون هیچ نگرانی  توسط پزشکان در مرکز پزشکی انجام خواهد شد .

منبع سایت

http://www.momjunction.com/

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی