ختنه گاه عامل عفونت مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه گاه عامل عفونت مردان

به عنوان مقدمه باید بگوییم که اول باید آناتومی را درست درک کرد. پوست ختنه‌گاه از یک لایه بیرونی تشکیل شده که کراتینیزه شده است، و یک پوشش داخلی دارد که سطح میوکوسال می‌باشد. پوشش داخلی در نتیجه دیگر میوکوسال‌های اپیتیلیا را تشکیل می‌دهد مانند گردن رحم، مسیر نیزال و رکتوم می‌باشد. توصیه شده است که پوست ختنه‌گاه که سر آلت تناسلی را از خشک شدن و کراتینیزه شدن حفظ می‌کند.

پوست ختنه گاه

گرچه بررسی بافت شناسی نشان داده است که مقدار مشابهی از کراتین در پوست سر آلت تناسلی مردان بدون اینکه ختنه شده باشند، می‌باشد. جالب توجه اینجاست که بیشتر در نظر گرفته می‌شود که پوست داخلی ختنه‌گاه نازک‌تر باشد. مطالعه‌ای گزارش شده که فرقی بین کراتینیزه داخلی و خارجی پوست ختنه‌گاه نمی‌باشد.

این مطالعه گرچه ناقص بود، به خاطر این است که پوست ختنه‌گاه‌هایی که رویشان مطالعه شده بود، از مردانی بودند که تحت شرایط پزشکی ختنه شده بودند. در ادامه عفونت یا تنگی غلاف باعث می‌شد که لایه داخلی پوست ضخیم‌تر شود. در زمان بزرگ‌تر شدن آلت تناسلی ، باعث می‌شود لایه داخلی هم بازتر شده. این عامل باعث عفونی شدن در طی رابطه جنسی شود.

ختنه گاه عامل عفونت مردان

پوست ختنه گاه عامل عفونت مردان

توصیه شده است که افزایش خطر عفونت در آن‌هایی که ختنه نشده‌اند، به ترتیب زیر می‌باشد :
پوستی که در ختنه‌گاه است آلت تناسلی را با یک سطح بزرگ‌تر پدیدار می‌کند.
حضور این پوست باعث می‌شود تا به احتمال زیاد بیماری میکروتراما در طول مقاربیت جنسی بیش‌تر شده، و باعث عفونت در جریان خونی می‌شود.
محیط گرم و مرطوب میوکوسال زیر پوست در ختنه‌گاه باعث رشد میکروارگانیسم‌ها می‌شود. یک چاه برای عفونت. با این پوستی که به دور آلت تناسلی می‌باشد، فقط باعث تجمع ترشحات، سلول‌های مرده و رشد باکتری‌ها می‌شود.

منبع : http://www.circinfo.net

 

مطالب مرتبط :

سرطان آلت جنسی مردان

4.9/5 - (202 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی