ختنه و درد نوزادان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

برخی از مردم فکر می کنند ختنه به معنای قطع عضو می باشد. برخی دیگر هم ختنه کردن را یک اتفاق می نامند.

موضوع ختنه برای بسیاری از مردان موضوعی هیجان انگیز تلقی می شود.علت انجام جراحی ختنه در نوزادان موضوعات مذهبی و بهداشتی شناخته شده است. عده ای در گذشته معتقد بودند که این عمل , نشانه هایی از کودک آزاری می باشد در حالیکه با مشخص شدن دلایل علمی عمل ختنه, سالانه تعداد زیادی نوزاد برای این عمل نوبت میگیرند.

بسیاری از والدین پس از اینکه نوزاد پسر خود را به دنیا می آورند, می بایست تصمیم حیاتی و جدی برای سلامت و آینده فرزند خود بگیرند. این تصمیم بااین سوال شروع می شود که:

” آیا ختنه کردن فرزندم کار درستی است؟”

همانطور مزایای این جراحی برای بسیاری از افراد واضح است, ولیکن مخالفان این عمل هم نظرات زیادی را در این باره ارائه می دهند. برای تعیین میزان درد و استرس ناشی از این عمل, در بین نوزادان مختلف میزان مختلفی از درد وجود دارد. با توجه به حساس بودن پوست این قسمت , درد ناشی از این جراحی را نمی توان ندید گرفت. اما بهتر است بدانید چون در سنین پایین تر پوست ختنه گاه راحت تر جدا می شود و سرعت دوران بهبود در سنین نوزادی سریع تر صورت میگیرد. از این رو درد ناشی از این جراحی خیلی نگران کننده نخواهد شد.

ختنه و درد نوزادان

در رابطه با میزان درد نوزادان در این جراحی , تحقیقاتی توسط هاوارد شکل گرفته است. به این صورت که بی شک این عمل دردناک است و نوزادان گریه های با شدت لرزش در بدن و یا حتی کبودی در اثر گریه های طولانی مدت نیز دارند. استرسی که از شدت درد در شیرخوارگان ایجاد می شود با استراحت و تغذیه از مادر تا حد زیادی تسکین پیدا می کند. در آخر میتوان گفت که این نوع جراحی همانند خیلی از درمان ها برای نوزاد شما ضروری و حائز اهمیت می باشد.

http://www.circumcision.org/

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی