بیماری‌های std با ختنه کاهش می‌یابد | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بیماری‌های std امروزه بسیاری از افراد را درگیر نموده است و با توجه به مدت طولانی بهبودی آن لازم است قبل از درمان به پیشگیری بیاندیشیم. در این مطلب نتیجه یک بررسی در خصوص رابطه ختنه و ابتلا به این بیماری برای مطالعه شما عزیزان به اشتراک گذاشته شده است.

کاهش خطر بیماری‌های std با ختنه

در موضوع ختنه مردان، اثبات شده است که به طور قابل ملاحظه‌ای میزان خطر انتقال بسیاری از بیماری‌های std را کاهش می‌دهد، بر این اساس یک بررسی سیستماتیک با جزییات از این بحث علمی انجام شده است، که تعیین می‌کند بین ختنه مردان و خطر بیماری‌های منتقله جنسی  و نیز بیماری‌های دیگر در زنان چه ارتباطی است.

نتیجه تحقیقی در مورد بیماری‌های std و ختنه

تحقیقات پایگاه داده‌ای با عنوان ختنه و زنان، حدود 68 مقاله مرتبط در این باره مطرح کرده است، معاینات بیبلیوگرافی از این مقاله‌ها 14 مقاله به انتشار رسیده است.

ارزیابی داده‌ها از مطالعات در رابطه با کاهش خطر بیماری‌های منتقله جنسی یا std در زنان با ختنه مردان، حتی در بحث انتقال ژنوتایپ های اچ‌پی‌وی و سرطان‌های رحمی صورت گرفته است.

داده‌ها از آزمایشات کنترل شده تصادفی و دیگر مطالعاتی می‌باشند که همسران مردان ختنه شده تایید کردند، با این محتوا که نه تنها میزان انتقال ویروس اچ‌پی‌وی در آن‌ها کاهش پیدا کرده، بلکه کلایمیدیا، واژنوسیس باکتریال و نیز زگیل تناسلی تا حد ممکنی کاهش یافته است، در ویروس هرپس تناسلی نوع 2، این شواهد ترکیبی می‌باشند، همسران این مردان میزان گونوره، ترشحات زنانه‌شان کم‌تر نشده بود.

ختنه یکی از عوامل پیشگیری از std
ختنه یکی از عوامل پیشگیری از std

جمع بندی نهایی به کجا رسید؟

بر اساس تحقیقات انجام شده ختنه عامل پیشگیری از بیماری‌های std است، ختنه مردان خطر انکوژنیک ژنوتایپ های اچ‌پی‌وی، سرطان رحم، تی واژینالیس، واژنوسیس باکتریال، و تا حد ممکن زگیل‌های تناسلی در زنان را کاهش داده است، این کاهش در خطر بیماری‌های منتقله جنسی و سرطان حم، مزایای بسیاری به همراه داشته است، طوری که ختنه مردان را به عنوان یک سلامت عمومی و نجات دهنده زندگی عموم، معرفی کرده است، طبق استراتژی‌های پیشگیری که برای بیماری‌های منتقله جنسی در پیش گرفتند، این روش یکی از موارد پیش رو است.

4.8/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی