ویتامین K عامل پیشگیری از خونریزی محل ختنه | دکتر امیری
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویتامین K چه تاثیری بر خونریزی پس از ختنه دارد؟ در این مطلب نقش این ویتامین را در پیشگیری از خونریزی پس از جراحی بررسی می‌کنیم.

ضرورت استفاده از ویتامین k قبل از عمل ختنه

از انجایی که کمبود ویتامین k ممکن است منجر به خونریزی شود، در نتیجه باید قبل از انجام ختنه دقت داشت که این ویتامین در بدن نوزاد کم نباشد، کمبود آن و خونریزی در هفته اول تولد نوزاد دیده می‌شود، نوزادانی که در معرض خطر کمبود این ویتامین می‌باشند، به خاطر اینه که کبدشان ذخایر این ویتامین را کم دارد و به طور متعاقبا ممکن است قادر به دریافت میزان کافی این ویتامین از شیر مادر نباشد.

قبل از نوزادی، این ویتامین استاندارد مراقبتی در ایالات متحده می‌باشد، و کمبود آن ممکن است خونریزی بعد از ختنه را پیش بیاورد.

بر این اساس تحقیقی انجام شده است، پیش زمینه یا مقدمه‌ای بر این تحقیق :

تاثیر کمبود ویتامین k بر روی نوزادان

نوزادان زودرس بین 1 تا 60 روزه که می‌خواستند در افریقا ختنه شوند، به عنوان یک استراتژی پیشگیری ویروسی، و ایمنی، این کار انجام شد، خونریزی بعد از ختنه خصوصا جای نگران کننده‌ای بود که اکثر این نوزادان شیرخوار داشتند و بنابراین این نوزادان بررسی شدند، دیده شد کمبود ویتامین k باعث بروز چنین چیزی شده بود.

ختنه و ویتامین k

موارد بررسی شده در این تحقیق :

در طی این ازمایش که ختنه صورت گرفته بود، یک نوزاد حدود 90 دقیقه بعد از جراحی خونریزی داشت، بعد از اینکه کاشف به عمل آمد کمبود ویتامین k در این کودک دیده شده، به میزان تعیین شده‌ای به او این ویتامین داده شد و حدود 30 دقیقه بعد خونریزی قطع شد.

جمع بندی نهایی

ویتامین k یک اکشن فوری و سریعه که رایجا استقبال نمی‌ شود، این ویتامین در نوزادی نشان داده شده که بسیار مقرون به صرفه هم می‌باشد، برای افزایش موجودیت و بهبود آگاهی اهمیت آن، خصوصا در منابع کم، که محصولات خونی رو ارائه می‌دهند، این ویتامین هم به عبارتی برای کودکان می‌تواند به عنوان یک دارو در نظر گرفته شود.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی