ختنه در کشور زیمباوه | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه در کشور زیمباوه و به طور کلی در کشورهای دیگر چقدر اهمیت دارد؟ در این مطلب نتیجه یک تحقیق را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ختنه در کشور زیمباوه

ختنه در کشور زیمباوه در پسران بین سنین 15 تا 35 سال است. پیش‌بینی‌هایی در ختنه پسران و مردان بین سنین 15 تا 35 ساله در زیمباوه انجام شد. ختنه مردان همانطور که شرح داده شد، به عنوان بخشی کامل از رویکردهای پیشگیری از انتقال ویروس HIV بسیار توصیه شده است.

زیمباوه یکی از 14 کشور صحرایی است که برنامه درمانی ختنه مردان در انجا صورت گرفته است، با این حال این کشور هنوز به آن مقدار از میزان ختنه مردان نرسیده است.

پیش‌بینی‌های اصلی ختنه

یک بررسی مقطعی روی 784 مرد بین سنین 15 تا 35 سال انجام شد، برای تعیین پیش‌بینی ختنه از تحلیل رگرسیون لجستیک منفی استفاده شد. پیش‌بینی‌های اصلی ختنه، بر اساس سن، وضعیت اشتغال، آزمایش HIV، تایید آزمایش HIV قبل از ختنه، دانش مردان در مورد ختنه کردن و نگرششان در رابطه با ختنه بود.

به طور کلی، شرکت کنندگان دانش خوبی در مورد ختنه مردان داشتند و پیشگیری از اچ‌آی‌وی را با یک نگرش معقول و منطقی مشاهده کردند.

از شناسایی این پیش‌بینی‌ها می‌توان برای مقیاس تقاضا برای ختنه مردان در کشور زیمباوه استفاده کرد. در ادامه بررسی‌ها، ختنه مردان به عنوان یک روش پیشگیری از ایدز پذیرفته شد. براساس شواهد اپیدمیولوژیکی، بالینی، و آزمایشگاهی، ختنه مردان می‌تواند تاثیر معنا داری روی اپیدمی اچ‌آی‌وی در مناطق منتخب داشته باشد.

مطالعات مربوط به پذیرش این ختنه مردان در صحرای جنوبی آفریقا، برای ارزیابی عوامل جذب ختنه در جمعیت‌هایی بود که به طور سنتی ختنه نمی‌شدند، این بررسی روی آن ها صورت گرفت، 13 مطالعه از 9 کشور مشخص  شد.

در طی مطالعات، نسبت متوسط مردان بدون ختنه که مایل به ختنه شدن بودند، 65 درصد بود، 69 درصد از زنان تمایل به ختنه همسران‌شان داشتند و 71 درصد از مردان و 81 درصد از زنان مایل به ختنه پسران‌شان بودند، به خاطر اینکه سطح قابل قبول در بین 9 کشور کاملا سازگار می‌باشد.

در ضمن مطالعات قابل قبول دیگری هم که سوالات فرضی برای شرکت کنندگان مطرح می‌کنند، ضروری نیست، توصیه به مداخلات آزمایشی و ارائه خدمات ختنه ایمن در رابطه با راهکارهای پیشگیری از ابتلا به HIV و ارزیابی ایمنی بودن آن و قابل قبول بودن ختنه می‌باشد.

4.6/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی