ویروس HPV و کاهش انتقال با ختنه | دکتر امیری
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی شایع‌ترین عفونت مقاربتی در انسان است که سالیانه افراد زیادی با آن درگیر می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم رابطه ختنه با کاهش احتمال آلودگی به این ویروس را توضیح دهیم.

ختنه عامل پیشگیری از انتقال ویروس HPV

ختنه برای پیشگیری از بروز عفونت های HSV-2 و ویروس HPV و سیفلیس، ختنه مردان به طور قابل توجهی میزان ابتلا به ویروس های نقص ایمنی بدن را کاهش می دهد. در سه آزمایش بالینی این مسئله تشخیص داده شده است.

ما اثرات ختنه مردان را برای پیشگیری از انتقال ویروس هرپس تناسلی نوع 2 و ویروس پاپیلومای انسانی و سیفلیس در مردان و پسران را به همراه HIV منفی به دست اوردیم.

متدهای به کار گرفته شده

در دو کارآزمایی ختنه مردان، برای جلوگیری از ویروس اچ آی وی و سایر عفونت های مقاربتی، 5534 فرد مبتلا به اچ آی وی منفی، و ختنه نشده بین سنین 15 تا 49 سال شرکت کردند، از این افراد، 3393 نفر یعنی 61 درصد، HSV-2–seronegative در ازمایش بودند.

از بین افراد مورد مطالعه، 1684 نفر به طور تصادفی ختنه فوری انجام دادند، و 1709 نفر بعد از 24 ماه که تحت کنترل بودند، ختنه انجام دادند. در ابتدا و در 6، 12 و 24 ماه، افراد رو برای ازمایش HSV-2 و عفونت HIV و سیفلیس، به همراه معاینات بالینی و مصاحبه بررسی کردند. علاوه براین، یک زیرگروه از افراد برای ابتلا به ویروس HPV در ابتدا و طی 24 ماه ارزیابی شدند.

ختنه از انتقال ویروس HPV جلوگیری می کنه؟

این ازمایش چه نتایجی در بر داشته است؟

در 24 ماه، احتمال تجمع HSV-2 در گروه مداخله ای 7.8 درصد، و 10.3 درصد در گروه کنترل بود. شیوع ژنوتایپ های HPV 18.0 درصد بود. در گروه مداخله و گروه کنترل 27.9 درصد بود. با این حال، هیچ تفاوت خاصی بین دو گروه در شیوع سیفلیس دیده نشد.

آیا ختنه از انتقال ویروس HPV جلوگیری می‌کند؟

در نهایت به چه میرسیم؟  آیا ختنه عامل پیشگیری از انتقال ویروس HPV است؟ علاوه بر کاهش شیوع عفونت HIV، ختنه مردان می تواند میزان بروز عفونت HSV-2 و شیوع عفونت HPV رو به میزان قابل توجهی کاهش بدهد. یافته هایی که به دست امد، بر مزایای بالقوه بهداشت عمومی هم تاکید بسیار دارد، در کنار ختنه ای که انجام می شود.

4.8/5 - (9 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی