چرا باید کودک را ختنه کرد؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید

چرا باید کودک را ختنه کرد؟

به گفته پزشک اطفال، اورولوژی و نیز پزشکان ختنه، دلایل بسیاری برای ختنه کردن نوزادان پسر می‌باشد. به طور طبیعی زیر پوست آلت تناسلی نوزادان پسر ماده‌ای سفید رنگ می‌باشد. یک ماده پنیری شکل که حاوی سلول‌های مرده می‌باشد. این ماده در این قسمت تولید و جمع آوری می‌شوند. این ماده به خاطر نرم بودن، مانع چسبیدن پوست به سر آلت می‌شود. گاهی این ترشحات عفونی می‌شود و پوست سر آلت عفونت می‌کند. عفونت مخصوصا در نوزادان و شیرخواران به عفونت کلیه‌ها می‌انجامد.

چرا باید کودک را ختنه کرد؟

شانس ابتلا به عفونت ادراری در سال اول زندگی کودکان پسر بسیار بالا می‌باشد، در کودکان ختنه شده یک در هزار است، در کودکان ختنه نشده یک در صد است. ختنه مزیت دومی که دارد و خیلی هم شاید بدانند، خطر سرطان آلت تناسلی با این که در مردان شایع نیست، اما باز هم کاهش می‌دهد. خطر ابتلا به عفونت‌های جنسی مثل ایدز و اچ‌پی‌وی کم می‌شود. طوری که از عفونت پوست جلوگیری می‌شود.

چرا باید کودک را ختنه کرد؟

فیموزیس جز بیماری‌های مردان ختنه نشده می‌باشد که به آن تنگی غلاف هم می‌گویند. سرطان دهانه رحم در همسران مردان ختنه نشده دیده می‌شود که با این جراحی از این عارضه جلوگیری می‌شود.

اگر نوزاد مشکلی داشت، باز هم می‌توان ختنه کرد؟

نوزادانی که نقایص جنینی آلت دارند، مثلا هیپوسپادیاس، در مجرای ادراری، بهتر است دیرتر ختنه شوند. مثلا در صورت بودن سابقه خونریزی در خانواده، پزشک احتمالا تا زمان بررسی و کشف علت خونریزی، و جلوگیری از آن، دستور ختنه ندهد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی