مشکلات پوست ختنه گاه که ختنه را ضروری می کند!
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مشکلات رایج پوست ختنه گاه ممکن است پس از دوران نوزادی و حتی در بزرگسالی دردسرهایی برای افراد ایجاد کند. در این مطلب در این خصوص توضیح خواهیم داد.

پوست‌ ختنه‌گاه چیست؟

پوست ختنه‌گاه یک لایه نازک بافتی ست که سر آلت تناسلی را پوشش داده مثل یک کلاهک. درصورتی که ختنه انجام شده باشد، پوست ختنه‌گاه از سر آلت تناسلی برداشته می‌شود. خصوصا زمان تولد. ممکن است حتی قادر به دیدن این اسکار بافت هم نشوید.

زمانی که کودکتان ختنه نمی‌شود، مشکلات بسیاری سلامت او را تهدید می‌کنند. برخی از این مشکلات راحت نیستند، و بقیه نیاز به مراقبت‌های اورژانسی دارند. درضمن به یاد داشته باشید که برخی از این اشکالات درصورتی است که پوست ختنه‌گاه دارید، اما در خطر کم‌تری هستید.

مشکلات رایج پوست ختنه گاه چیست که ختنه کردن ضروری می‌شود؟

مشکلات پوست ختنه گاه

سفتی

سفتی یکی از مشکلات رایج پوست ختنه گاه است. زمانی که پوست‌ ختنه‌‌گاه سفت باشد، حرکت آن بدون هیچ درد و فشاری سخت می‌شود. معمولا هم نشانه از فیموز دارد. در چنین شرایطی پوست‌ ختنه‌‌گاه به عقب بر نمی‌گردد یا ریترکت نمی‌شود. معمولا چنین عارضه‌ای در جوانان رایج است. خصوصا پسران ختنه نشده. چیز نگران کننده‌ای نیست. اما بعد از سن سه سال رخ می‌دهد. باید هم کاملا در این سن تا به 17 برسند حل شود.

تورم

تورم بافت پوست‌ ختنه‌گاه یا گلنس آلت تناسلی منجر به پارافیموز می‌شود. زمانی که چنین شرایطی دارید، پوست‌ ختنه‌گاه بر نمی‌گردد. اغلب هم منجر به تورم سر آلت تناسلی می‌شود. همچنین چرخش خون را قطع می‌کند. این مشکل دردناک و اورژانسی ست.

عفونت

یکی از مشکلات رایج پوست ختنه گاه عفونت است که می‌تواند برای افراد بسیار آزاردهنده و دردسرساز باشد. عفونت‌های متعددی در آلت تناسلی و پوست‌ ختنه‌گاه رخ می‌دهد. بالانیت هم التهاب پوست‌ ختنه‌گاه و گلنس آلت تناسلی را در پی دارد. ممکن است لکه‌های سفید ریزی اطراف گلنس و پوست ختنه‌گاه ببینید. یا ادرار درناک خاطر تورم سر آلت تناسلی. خارش و درد اطراف گلنس یا شفت.

التهاب

بالانیت، پوستیت و بالانوپوستیت که بخاطر آسیب یا حساسیت‌های مختلف رخ می‌دهند. فکر کنید آلت با زیپ اسیب دیده باشد، طبیعتا درد بسیار بدی خواهد داشت. این آسیب‌ها باعث تورم یا تغییر رنگ ناشی از التهاب بافت می‌شوند.

خشکی

خشکی نیز یکی از مشکلات رایج پوست ختنه گاه است خشکی اطراف یا زیر پوست‌ ختنه‌گاه اغلب بخاطر عفونت‌های قارچی رخ می‌دهد که thrush نامیده می‌شود. عفونت قارچی پوست‌ ختنه‌گاه بخاطر رشد بیش از اندازه فونگاس یا قارچ می‌باشد که Candida albicans نامیده می‌شود. ممکن است بخاطر رابطه جنسی محافظت نشده باشد. اما بخاطر پوست‌ ختنه‌گاه نیز می‌باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی