مزایای انجام جراحی ختنه چیست؟
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مزایای انجام جراحی ختنه بسیار است و تحقیقات در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که ختنه مانع ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌گردد. همچنین ختنه زندگی جنسی آقایان را نیز بهبود می‌دهد. در این مطلب به صورت خلاصه به این مبحث می‌پردازیم.

چرا بزرگسالان به فکر ختنه می‌افتند؟

در پروسه ختنه‌ نوزاد تازه متولد شده، مزایای بسیاری نهفته است. حتی بزرگسالانی که دچار عوارضی مثل فیموز شده و تابحال ختنه نشدند، با ختنه زندگی جنسی آن‌ها بهبود یافته است.

سایر بیماری‌هایی که افراد را در بزرگسالی به فکر انجام ختنه می‌اندازد عبارتند از:

  • بیماری‌ پارافیموز که در آن پوست ختنه‌گاه نمی‌تواند جابه‌جا شود، و باعث تورم و درد می‌شود.
  • بالانوپوزتیت شدید که در این عارضه هم سر آلت تناسلی و پوست‌های زیرلایه‌ای ختنه گاه، به طور بدی عفونت نموده و دچار تورم می‌شوند.
  • کیست‌ها و تومورهایی که در پوست ختنه‌گاه رشد می‌کنند.
  • عفونت‌های ادراری مکرر

مزایای انجام جراحی ختنه چیست؟

مزایای ختنه متعدد و بی‌نظیر است. در بحث ختنه مردان، آکادمی اطفال امریکا مزایای بسیاری برای ختنه مطرح کرده است. مثل پیشگیری از عفونت‌های مکرر ادراری، سرطان آلت تناسلی، و بیماری‌های منتقله جنسی. در کشورهایی که بیماران HIV بسیاری دارند، مثل افریقا، در مردانی که ختنه کردند بیش از 66 درصد احتمال ابتلا کاهش یافته است. همچنین خطر انتقال ویروس‌های هرپس نوع دو تا 28 درصد کاهش داشته است. 

اگر بخواهیم بیشتر در مورد مزایای انجام جراحی ختنه صحبت کنیم، باید گفت که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ختنه فواید دیگری از نظر سلامتی انسان دارد، از جمله:

  • کاهش خطر ابتلا به انوع عفونت های مجاری ادراری
  • کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های مقاربتی در مردان
  • محافظت در برابر سرطان آلت تناسلی
  • کاهش احتمالا بروز سرطان دهانه رحم در شریک جنسی مردی که ختنه شده 
  • پیشگیری از بالانیت (التهاب سر آلت تناسلی مردانه)
  • کاهش احتمال ابتلا به بالانوپوستیت (التهاب سر آلت تناسلی مردانه و قسمت ختنه گاه پیشگیری از فیموز (عدم جمع شدن پوست ختنه گاه)
  • پیشگیری از پارافیموز (عدم برگشت پوست ختنه گاه به محل اصلی خود)
  • همچنین انجام جراحی ختنه رعایت بهداشت انتهای آلت تناسلی را آسان تر می کند.

لازم است به این نکته توجه شود که برخی از مطالعات نشان می‌دهند که رعایت بهداشت می‌تواند به پیشگیری از برخی مشکلات آلت تناسلی از جمله عفونت و تورم کمک کند، حتی اگر آلت تناسلی ختنه نشده باشد. علاوه بر این، استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی به پیشگیری از بیماری های مقاربتی و سایر عفونت ها کمک می کند.

مزایای انجام جراحی ختنه علتی برای لزوم ختنه نوزادان

با این حال نباید ختنه نوزادان را عقب انداخت. با نظر پزشک اطفال و متخصص ختنه، درصورت وجود بیماری‌های خاص در نوزاد، برای مشورت باید مراجعه کرد تا با اطمینان و زمان مناسب ختنه را انجام دهید. 

فقط ممکن است بعد از ختنه کردن، علائمی ببینید که جای نگرانی ندارد. بیش از ۹۵ درصد ختنه‌هایی که انجام می‌شوند، تا یک ماه بهبودی کامل می‌یابند.

فقط دو روز اول بعد از جراحی، برخی بیماران ممکن است خونریزی داشته باشند، که همین باعث تورم و لخته شدن خون در زیر زخم می‌باشد. با این حال، باید مراقب زخم بود که مجدد نیاز به جراحی دیگری نباشد. عارضه دیگری که باید مراقب باشید، عفونت زخم است. باید حتما مراقبت‌های درست از زخم ختنه داشته باشید.

نباید ختنه نوزادان را عقب انداخت.
نباید ختنه نوزادان را عقب انداخت.

 آیا می‌توان بعد از ختنه رابطه جنسی داشت؟

مزیت دیگر ختنه را  که لازم می‌دانیم به آن بپردازیم این است که مردان بزرگسال بعد از ختنه اظهار داشتند که مشکل انزال، ارگاسم، درد در حین رابطه جنسی‌شان بسیار بهبود یافته است. و اما در خصوص رابطه جنسی پس از انجام ختنه باید به این نکته اشاره کنیم که به علت شرایط آلت تناسلی، بهتر است که مدتی از انجام رابطه جنسی پرهیز شود، تا بهبودی کامل آن صورت بگیرد. همچنین با استفاده از کرم‌های موضعی می‌توان سرعت این بهبودی را افزایش داد.

مطمئنا پدران و مادرانی که به تازگی دارای فرزند پسر شده اند با کسب آگاهی از مزایای انجام جراحی ختنه، به اهمیت این کار پی می برند و برای انجام ختنه نوزاد زیر شش ماه خود اقدام می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی