عمل پوست ختنه‌گاه | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

عمل پوست ختنه‌گاه یا برداشتن پوست این ناحیه را ختنه می‌گویند. به موضعى که ختنه صورت مى‌گیرد، یعنى حشفه در مرد ختنه‌گاه گفته مى‌شود.

 عوارض ختنه نامناسب

از جمله عوارض عمل پوست ختنه‌گاه یا ختنه کردن نامناسب می‌توان به پوست و یا گوشت اضافه بعد از ختنه ، چسبندگی آلت تناسلی و چرخش آلت به حول محور خود اشاره کرد. منظور از چسبندگی چیست؟ به چه دلایلی میتونه این چسبندگی رخ بده؟ در ادامه به بررسی علت چسبندگی بعد از عمل پوست ختنه‌گاه می‌پردازیم.

برداشتن بیش از حد پوست در عمل پوست ختنه‌گاه

این عارضه یعنی برداشتن بیش از حد پوست در ختنه نوزادان امری بسیار نادر است، زیرا عارضه‌ای است كه اصلاح آن سخت‌ترین كار است، متخصصان اطفال و سایر پزشکانی که نوزادان را ختنه می‌كنند به این امر آگاهی دارند و به خاطر همین همیشه مقداری از پوست اضافه را باقی می‌گذارند.

حذف بیش از حد پوست در ختنه نوزادان می‌تواند منجر به تغییر شکل آلت تناسلی شده و برای بازسازی نیاز به پیوند بافت داشته باشد، چنین مواردی کاملا جدی بوده و نیاز به درمان توسط اورولوژیست اطفال دارد.

 برداشت کم در عمل پوست ختنه‌گاه

یکی از شایع ترین این عارضه‌ها برداشت کم پوست یا ختنه ناقص است، البته این عارضه جنبه ظاهریش مطرح است، با ختنه ناقص، ظاهر الت طبیعی ختنه نشده و ظاهر الت ختنه شده نیست، بلکه بین این دوتا است، بیشتر هم روی عملکرد الت تاثیر دارد.

چسبندگی پیش پوست

این مورد در زوائد آن است، زمانی که ختنه نوزاد کامل انجام شده است، بسیاری از این چسبندگی‌ها خفیفه و با رشد الت از بین میرود، اما خیلی از آن‌ها باید توسط اورولوژیست بررسی شود، ساده‌ترین راه مقابله با چسبندگی پیش پوست در ختنه نوزادان از بین بردن آن‌ها به صورت دستی در مطب پزشک‌ها است.

در حالی که این كار برای کودک دردناک است، اما این درد بسیار کوتاه بوده و فقط چند ثانیه طول می‌کشد، اورولوژیست سریعاً چسبندگی را در محل مناسب از بین برده و سپس یک پماد آنتی بیوتیکی چرب مثل یک ترکیب آنتی بیوتیک سه گانه بر روی موضع اعمال می‌كند، والدین موظف‌اند كه پماد ( یا حتی وازلین ) را چند بار در روز و به مدت چندین هفته بر سر آلت تناسلی كودک خود استعمال كرده تا از چسبندگی مجدد پوست‌ها جلوگیری كنند.

4.8/5 - (6 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی