تفاوت ختنه شده‌ها و نشده‌ها | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تفاوت ختنه شده‌ها و نشده‌ها چیست؟ ختنه یک جراحی روی آلت تناسلی پسران می‌باشد که به روش‌های مختلفی می‌تواند انجام شود، معمولا آن‌هایی که ختنه نشده‌اند، ظاهر پوست ختنه‌گاه به این شکل است که سطح آلت تناسلی را پوشانده است، زمانی که انزال صورت می‌گیرد، پوست ختنه تازه کمی عقب می‌رود و سر الت تناسلی دیده می‌شود، آلتی که ختنه شده، بدون پوست ختنه‌گاه، سر آلت در آن پدیدار می‌شود حتی چه انزال صورت گرفته باشد چه اینطور نباشد. در ادامه این مقاله بیشتر در این مورد توضیح می‌دهیم.

تفاوت ختنه شده‌ها و نشده‌ها در رابطه جنسی

مطالعات عملی نشان داده که حتی ختنه روی رابطه جنسی هم تاثیر شگفت اوری داشته است، به عنوان مثال یک مطالعه‌ای در سال 2013 پژوهشی روی حساسیت‌های جنسی روی 1059 مرد ختنه نشده و 310 مرد ختنه شده انجام گرفت، گروه مردانی که ختنه شده بودند، حساسیت سر الت‌شان کمتر از مردان ختنه نشده گزارش شده بود.

در مطالعه‌ای دیگر تاثیر آن روی لذت جنسی و عملکرد جنسی مطرح بوده است، این گزارش بر این باور بوده که ختنه هیچ تاثیر منفی روی عملکرد جنسی، حساسیت جنسی، درد یا لذت جنسی در طی رابطه جنسی ندارد، با این حال، یک پژوهش دیگری در سال 2012 انجام گرفته که هیچ شواهد کافی عملی مبنی بر تحقیقات قبلی نبوده است، که بگوید ختنه عملکرد جنسی را بدتر می‌کند.

در واقع تاثیرات مثبت آن به طور طولانی مدت گزارش شده است، گزارش سال 2016 هم حساسیت الت 30 مرد ختنه شده را در مقایسه با 32 مرد ختنه نشده نشان می‌داد، که بین سنین 18 تا 37 سال بودند، این مطالعه یافته‌هایش بر این بودند که تفاوت‌های ریزی بین حساسیت آلت در مردان ختنه شده و نشده بوده است.

 بهداشت

مهم این است که بدون ختنه اگر هم انجام نشده بود، پوست ختنه تمیز نگه داشته شود، اما با این وجود، شکایت بسیاری بوده که کار بسیار سخت و وقت‌گیری است و واقعا ختنه توانسته بیماری‌هایی را هم از فرد دور کند، برای مثال:

  • فیموزیس
  • بالانیت
  • پوزتیتیس

در پسران جوان، پوست ختنه گاه ممکنه به این راحتی به عقب برنگردند، مهم این است که یادتان باشد نباید سعی و فشار روی بازگشت پوست ختنه‌گاه به عقب داشت، التی که ختنه شده بدون نیاز به رعایت موارد بهداشتی خاصی، می‌تواند همچنان حتی با یک آب گرم شستن هم تمام شود، نیازی به وقت گذاشتن خاصی ندارد.

4.8/5 - (6 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی