دلیل برداشتن پوست ختنه‌گاه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

دلیل برداشتن پوست ختنه‌گاه

طبق مطالعه‌ای که توسط انجمن پزشکی کانادایی صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده بودند که پسران ختنه نشده در معرض بالاتری از عفونت‌های ادراری نسبت به پسران ختنه شده می‌باشند. در این شرایط کلیه آسیب می‌بیند و در صورتی که درمان نشود، آسیب آن مادام العمر با فرزند پسرتان همراه خواهد بود. خطر عفونت‌های ادراری در پسران ختنه نشده بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر مجاری ادراری‌شان باز است، در نظر گرفته می‌شود و با این وجود فرقی در عارضه به وجود آمده ندارد.

عفونت ادراری در پسران

عفونت‌های ادراری در پسران ختنه نشده بسیار بیشتر است، برای اثبات خطراتی که عفونت‌های ادراری برای پسران ختنه شده و ختنه نشده دارد، محققان دانشگاه مک گیل در مونترال 393 پسر را که به دپارتمان اورژانس بیمارستان کودکان مونترال آمده به جهت وجود علائم عفونت ادراری مورد آزمایش قرار دادند. از این پسران، 309 پسر ختنه نشده بودند و مجاری ادراری 40 پسر باز بود و 269 نفر از پسران مجاری ادراری‌شان تا حدودی باز بود یا اصلا قابل مشاهده نبود. 84 پسر مانده هم ختنه شده بودند.

مطالعات قبلی که در بالا اشاره کردیم، نشان داده شده بود که پسرانی ختنه نشده بودند در معرض بیشتری از خطر عفونت مجاری ادراری قرار داشتند، بیشتر هم به خاطر پوست ختنه‌گاه بود که عفونت و باکتری‌ها به زیر پوست جمع شده بودند؛ به همین دلیل در جراحی ختنه چه به روش حلقه یا جراحی، پوست ختنه‌گاه برداشته می‌شود تا از بروز این بیماری و دیگر مسائل سلامتی جلوگیری شود.

 

 دلیل برداشتن پوست ختنه‌گاه

 دلیل برداشتن پوست ختنه‌گاه

تیم تحقیقاتی می‌خواستند ببینند که آیا خطر بزرگتری در کمین پسران ختنه نشده می‌باشد یا خیر، حتی آن‌هایی هم که مجاری بازی داشتند، این نگرانی را ایجاد کرده بودند. طبق نتایجی که از تحقیقات به دست آمده بود، محققان بر این عقیده بودند که چه پوست ختنه‌گاه باشد و مجاری ادراری هم باز باشد و ادرار راحت بیرون بیاید، باز هم مشکل عفونت‌های ادراری در این پسران دیده می‌شد. پس این نشان می‌داد که مشکل اصلی همان پوست ختنه‌گاه بود که باید برداشته می‌شد.

نگرانی بیشتری که در کودکان دارای عفونت ادراری بود، اینکه منجر به آسیب به کلیه می‌شد و تا بعدها اثرات آن روی کلیه‌ها می‌ماند. یک تاثیر طولانی مدت که عملکرد کلیه را در آینده مختل می‌کند و باعث از دست دادن کلیه می‌شود. این عارضه خصوصا در نوزادان بیشتر مورد نظر می‌باشد، زیرا آن‌ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند. به خاطر همین تشخیص و درمان عفونت ادراری در نوزادان باید خیلی سریع صورت گیرد. چون در سنین جوانی این کار امکان پذیر نیست.

به همین دلیل بسیار توصیه می‌شود ختنه کودک در همان دوران نوزادی صورت گیرد، زیرا در آینده منجر به مشکلات بزرگتری خواهد شد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی