خونریزی بعد از ختنه با حلقه | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

خونریزی بعد از ختنه با حلقه در 3 تا 5 درصد موارد ممکن است اتفاق بیفتد، البته اگر در یک یا دو روز اول چند قطره خون یا خونابه هنگام تعویض پوشک بر روی پوشک مشاهده شود طبیعی است اما اگر مقدار خونریزی بیشتر باشد باید در صورت در دسترس بودن به پزشک معالج و در غیر این صورت به بیمارستان اطلاع داده شود تا جهت درمان آن اقدام گردد. به عنوان یک اصل کلی احتمال خونریزی در روش ختنه با حلقه کمتر از احتمال خونریزی در روش جراحی (سنتی) میباشد و این یکی از دلایلی هست که که معمولا پزشکان ختنه با حلقه را ترجیح میدهند.

پلاستیبل چیست؟

تکنیک ختنه با پلاستیبل معمولا برای ختنه نوزادان زیر شش ماه استفاده می شود. علاوه بر اینکه در کشور ما و فرهنگ اسلامی این روش از ختنه انجام می شود، بلکه در فرهنگ ها و ادیان دیگر نیز صورت می گیرد.بعد از انجام ختنه، آلت تناسلی کودک ممکن است متورم و قرمز شودکه استفاده از وازلین طبی بر روی سر آلت این تورم و قرمزی را کاهش میدهد. همچنین احتمال خونریزی بعد از ختنه با حلقه وجود دارد.

در روش ختنه جراحی به جای وازلین از گاز وازلینه استفاده میشود این گاز زمانی که نوزاد اولین ادرار را بکند برداشته می شود. طبق دستورالعمل هایی که پزشک توصیه کرده است، می توان گاز را برداشت و آن را عوض کرد. اگر نیاز به برداشتن گاز از روی آلت تناسلی شد، حتما از آب گرم استفاده کنید تا گاز شل شود و به راحتی از روی آلت تناسلی برداشته شود.

اما در برخی موارد گزارش شده که بعد از ختنه با حلقه، آلت تناسلی خونریزی می کند. چطور می توان از چنین عارضه ای جلوگیری و مراقبت کرد؟ آیا راه حلی برای جلوگیری از این خونریزی می باشد؟

احتمال خونریزی بعد از ختنه با حلقه چقدر است؟

خونریزی در 3 الی 5درصد موارد رخ می دهد، گرچه کاهش آن با دقت در انجام این تکنیک می تواند صورت گیرد. خونریزی بعد از ختنه معمولا ازناحیه فرنولوم هست. چون عروق فرنولار به زیر حلقه مخفی می باشند، محل خونریزی دیده نمیشود. یک روش ساده برای کنترل خونریزی ناشی از ختنه با حلقه وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم.

روش درمان خونریزی پس از ختنه با حلقه چیست؟

نوزادان اغلب بعد از انجام ختنه مقداری خونریزی دارند که در حد چند قطره طبیعی هست. در صورت شدید بودن خونریزی یک نوار گاز به پهنای یک سانتی متر و به درازای یک الی 2 سانتی متری بین حلقه پلاستیبل و پشت آلت تناسلی با استفاده از یک فورسپس قرار می گیرد و به دور آلت تناسلی پیچیده می شود، با این حساب عروق فرنولار تحت فشار قرار میگیرند و منعقد میشوند که البته این کار لزوما به وسیله پزشک انجام میشود.

در کشورهای اروپایی مثل انگلیس چون نوزادان گمتر ختنه می شوند، بسیاری از پزشکان بیمارستان با حلقه ختنه نا آشنا هستند و در نتیجه نوزادانی که خونریزی ختنه در نتیجه روش حلقه دارند، معمولا نزد جراح کودکان فرستاده می شوند تا تحت درمان قرار گیرند. همانطور که توضیح داده شد، در هر شرایطی با اقدام به موقع می توان خونریزی را کنترل کرد.

3.7/5 - (14 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی