ختنه در ۶ سالگی و عوارض آن | کلینیک ختنه نوزادان تهران - پاسداران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه در ۶ سالگی موضوعی است که در این مطلب در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. چراکه سوال خیلی از والدین این است که “بچه رو 5 یا 6 سالگی ختنه کنیم؟”

چرا ختنه در ۶ سالگی؟!

برخی مادران هستند که از پزشک ختنه سوال دارند، پسر 6 ساله شان را که نارس به دنیا آمده بوده و مجبور بودند دیر ختنه کنند، میشه در این سن ختنه کنند؟! با وجود اینکه در رسانه های مختلف درباره آن صحبتت می شود، گاها به خاطر خجالت های نابجا، درباره آن کمتر بحث می شود یا سوال می شود. اما یکی از دغدغه های مهم است. همچون سوالی که مطرح شد که زمان دقیق تر ختنه کی باشد بهتر است.

یکسری خانوده های ایرانی معتقدند که فرزندانشان در سنین بالاتر ختنه شوند، تا کودک راحت تر بهبود یابد و این مساله را راحت تر و با ذهن بازتر بپذیرد!برخی خانواده ها هم هستند که ترجیح می دهند در همان بدو تولد، پسرشان را ختنه کنند.

به گفته متخصص ختنه با اینکه نظرات مختلفی در این باره می باشد، حتی از سوی پزشکان، اما اکثرا نظرشان بر این است که ختنه در ۶ سالگی توصیه نمی‌شود و سن کودک برای عمل ختنه بیشتر از سه سال نباشد، چون در غیر این صورت، ختنه کردن می تواند عوارض سنگینی روی روح و روان کودک داشته باشد.

همچنین یکی از مضرات به تعویق انداختن آن و انجام ختنه در ۶ سالگی افزایش مدت زمان بهبودی پس از انجام ختنه است.

تاثیرات منفی ختنه در ۶ سالگی کدام است؟

شاید یک پسربچه سه ساله درک درستی از نظر ما نسبت به محیط اطرافش نداشته باشد، یا نفهمد چه خبر است، اما متخصص ختنه بر این باور است که حتی یک پسربچه سه ساله به نوع جنسیتش آگاه است.

به خاطر همین باید در ختنه کردن او احتیاط کرد. چون این کودک پسر سه ساله به راحتی فرق جنسیت خودش و جنس مخالف را می فهمد. کاملا به این موضوع آگاهی دارد. بخاطر همین زمانی که ختنه انجام می گیرد، احساس می کند به بخشی از جنسیت و هویتش تعارض شده است.

به خاطر همین احساس روانی بدی به او دست می دهد. در نتیجه توصیه می شود کودک سه ساله با بیحسی ختنه نشود، چون تاثیر منفی روی روحیه اش دارد. پس بهتر است او را در سنین بالاتر با روش های بیهوشی ختنه کرد.

خونریزی عارضه‌ای خطرساز برای ختنه در ۶ سالگی

طبیعت پسربچه بازیگوش است. در نتیجه با عمل ختنه، تمایلی به استراحت و یک جا نشستن ندارد. همین باعث خونریزی او می شود و باید شرایط طوری باشد که پس از عمل ختنه خونریزی پیش نیاید، و کودک از هرگونه آسیب یا ضربه ای باید دور باشد تا خونریزی پیش نیاید.

فراموش نکنید خونریزی یک عارضه خطرناک برای جراحی ختنه در ۶ سالگی است. پس تا یکی دو روز بعد از ختنه، همین کودک باید یکی دو روز استراحت داشته باشد. بعد از گذشت 24 ساعت و نظر پزشک مربوطه، می توان پانسمان ختنه را باز کرد.

عارضه بسته شدن مجاری ادرار

بسته شدن کامل مجاری ادرار و یا تنگی مجاری ادرار بعد از ختنه پسر بزرگسال یکی دیگر از عوارض ختنه در ۶ سالگی است. یکی از عمده خطرات در صورت ختنه غیر حرفه ای و عدم مراجعه به متخصص ختنه، بسته شدن کامل مجاری ادرار است که درد به همراه دارد. این مشکل در همان 24 ساعتت اولیه بعد از عمل، دیده می شود. در مورد تنگی هم باید حواستان باشد، با اولین ادراری کودک دیده می شود که این مشکل هست یا خیر.

سخن آخر

فراموش نکنید بهترین زمان ختنه یک تا شش ماهگی است. شما می‌توانید سوالات خود را در واتس اپ یا اینستاگرام برای ما ارسال کنید. دکتر امیر بهتاش امیری متخصص ختنه نوزادان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

4.3/5 - (35 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی