تاثیر دیابت بر رابطه جنسی
آنچه در این مطلب می‌خوانید

تاثیر دیابت بر رابطه جنسی

دیابت و مشکلات جنسی و اورولوژی

علائم ناراحت کننده در مثانه و تغییرات عملکرد جنسی، مشکلات عادی هستند که برای هر فرد پا به سنی رخ می‌دهد. دیابت داشتن می‌تواند به معنای شروع زودس این مشکلات و بدتر شدن آنها باشد.
مشکلات جنسی و اورولوژی ناشی از دیابت به خاطر این رخ می‌دهد که به دلیل دیابت، عروق خونی و عصب‌ها دچار آسیب می‌شوند. مردان دچار مشکلات نعوظ و یا انزال می‌شوند. زنان نیز ممکن است مشکلاتی در عملکرد جنسی و واژنشان داشته باشند.
عفونت‌های دستگاه ادراری و مکشلات مثانه اغلب در افراد دیابتی دیده می‌شود. آنهایی که دیابتشان را تحت کنترل دارند، در معرض کم‌تری از خطرات مشکلات جنسی و اورولوژی قرار دارند.

تاثیر دیابت بر رابطه جنسی

هم زنان و هم مردانی که دیابت دارند، به خاطر آسیب وارد به عصب‌ها و عروق خونیشان، مشکلات جنسی بیش‌تری دارند. زمانی که یک شخص می‌خواهد دستش را بلند کند یا یک قدم بردارد، مغز سیگنال‌های عصبی به عضلات مرتبط می‌فرستد. سیگنال‌های عصبی همچنین ارگان‌های داخلی مثل قلب و مثانه را کنترل می‌کنند، اما آنهایی که کنترل خودآگاه روی این ارگان‌ها ندارند، در بقیه اعضای بدنشان هم به این صورت است.

تاثیر دیابت بر رابطه جنسی

عصب‌هایی که ارگان‌های داخلی را کنترل می‌کنند، عصب‌های آتونومیک نامیده می‌شوند. این اعصاب به بدن سیگنال می‌فرستند که غذا را هضم کند و گردش خون را بدون اینکه فرد به آن فکر کند، انجام دهد.
واکنش بدن به محرک‌های جنسی نیز غیر مستقیم می‌باشد که توسط سیگنال‌های عصبی آتونومیک تنظیم می‌شود. طوری که جریان خون به ژنیتال ها را افزایش می‌دهد و منجر به استراحت بافت می‌شود. آسیب این اعصاب اتونومیک می‌تواند عملکرد طبیعی بدن را مختل کند. کاهش جریان خون ناشی از آسیب‌های وارده به عروق خونی می‌تواند در عملکرد جنسی نیز اختلال ایجاد کند.

چه مشکلات جنسی سراغ مردان دیابتی می‌آید؟

  • اختلالات در نعوظ :

اختلال نعوظ یک ناتوانی مستمر در نعوظ کافی برای رابطه جنسی می‌باشد. این شرایط شامل ناتوانی کامل در داشتن نعوظ و ناتوانی در حفظ نعوظ می‌باشد. علاوه بر دیابت، علل بیش‌تر دیگری هم می‌باشد که منجر به اختلال نعوظ می‌شوند؛ شامل فشار خون بالا، بیماری کلیوی، مصرف الکل، و بیماری عروق خونی.
اختلال نعوظ ممکن است به دلیل عوارض جانبی داروها، عوامل روحی، سیگار کشیدن، و کمبودهای هورمونی رخ دهد.

  • مشکل در انزال :

شرایطی که بخشی از اسپرم مردان یا همه آنها به جای اینکه در زمان انزال به سمت نوک آلت تناسلی برود، به سمت مثانه می‌رود. این حالت زمانی رخ می‌دهد که عضلات داخلی که اسفینکتر یا sphincters نامیده می‌شوند، به درستی عمل نکنند.

در این اختلال، اسپرم وارد مثانه شده، با ادرار مخلوط می‌شود و در زمان ادرار کردن از بدن خارج می‌شود، بدون اینکه به مثانه آسیبی بزند. مردانی که تجربه چنین وضعیتی را دارند، متوجه این موضوع در زمان انزال می‌شوند و یا حتی با این شرایط در مشکلات باروری که دارند روبرو می‌شوند.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی