بیماری های تهدید کننده سلامت مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

بیماری‌های تهدید کننده سلامت مردان

چه بیماری‌هایی سلامت مردان را به خطر می‌اندازد؟!!

اگر بخواهیم از دید بهداشت و سلامت به دختران و پسران نگاه کنیم، نوزادان دختر از همان سنین تا بزرگسالی سالم تر از پسران می باشند. از بین 15 علت اصلی مرگ، مردان بخاطر آلزایمری که می‌گیرند، و دیگر سر پا نمی‌شوند، زودتر از زنان می‌میرند. بخاطر اینکه مردان موضوع سلامتی خودشان را به گزینه‌های اخر می‌اندازند.

در این وبلاگ چند نمونه از بیماری‌های تهدید کننده سلامت مردان آمده است که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بیماری های قلبی و عروقی، تهدیدی بزرگ برای سلامت مردان

به این بیماری آترواسکلروز هم می‌گویند، که به معنی سفت و سخت شدن رگ‎‌ها. به عبارت دیگر می‌توانیم آن را بدترین دشمن مردان بدانیم، بیماری قلبی و سکته هر دو اولین و دومین علت اصلی مرگ در سراسر دنیا هستند؛ هم در مردان هم در زنان. در این بیماری پلاک‌های کلسترول gradua lly شریان‌ها مسدود می‌کنند و منجر به حمله قلبی یا سکته می‌شوند.

سلامت مردان

سرطان ریه، هنوز هم تهدیدی برای سلامتی مردان می‌باشد!

سرطان ریه بیماری وحشتناکی است؛ سرطان ریه معمولا به راحتی قبل از اینکه عود کند، با علائمش خودش را با تصاویر ایکس ری نشان می‌دهد.

سیگار و تنباکو علل اصلی 99 درصد سرطان‌های ریه هستند. به خاطر سقوط نرخ سیگار در آمریکا، مردان کمتر از قبل به خاطر سرطان ریه می‌میرند. اما علت اصلی مرگ و میر می‌باشد. با ترک سیگار می‌توان بر این بیماری غلبه کرد و میزان آن را کاهش داد.

سرطان پروستات

یکی از مشکلات سلامتی مردان پروستات می‌باشد. غده‌ای به اندازه گردو در پشت آلت تناسلی که باعث جاشدن مایعات برای انزال می‌باشد. به خاطر پا به سن گذاشتن مردان، سرطان پروستات سراغشان می‌آید. با تصویربرداری می‌توان از وجود این بیماری مطلع شد و به درمان آن پرداخت. با آزمایش خون هم می توان آنتی ژن خاص پروستات را تشخیص داد.

افسردگی و خودکشی، مردان بیشتر در معرض این خطرند

افسردگی خلق و خوی بد، خشن و یا تندی نیست، یک اختلال عاطفی که روی تمام بدن از جمله سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند. افسردگی ارتباط بین ذهن و بدن را نشان می‌دهد. مواد شیمیایی مغز و هورمون استرس تعادل ندارند یا بالانس نیستند. خواب، اشتها و انرژی همه این‌ها مختل می‌شوند. حتی گفته می‌شود مردانی که افسردگی دارند بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار می‌گیرند.

منبع : http://www.webmd.com/

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی