اختلالات تناسلی مردان
آنچه در این مطلب می‌خوانید

اختلالات تناسلی مردان

برای درمان اختلالات تناسلی مردان چه راهکارهایی می‌توان به کار گرفت؟
در مورد اختلالات تناسلی مردان چه می‌دانید؟
علائم اختلالات تناسلی مردان چیست؟

سوالاتی که شاید برای هر مردی پیش بیاید. مردان دارای اندام تناسلی یا دستگاه تناسلی هستند که هم در داخل و هم در خارج از لگن قرار گرفته است.

دستگاه تناسلی مردان شامل موارد زیر می‌باشد:

بیضه‌ها سیستم مجاری که از اپیدیدیم و مجراهای وازدفران تشکیل می‌شود.
غده‌های ضمیمه که شامل کیسه‌های منی و غده پروستات است آلت مردانه (پنیس)

اختلالات تناسلی مردان شامل چه مواردی است؟

مردی که به بلوغ جنسی رسیده، دارای دو تا بیضه بیضی شکل، و میلیون‌ها سلول اسپرم بسیار کوچک می‌باشد که در آن تولید شده و نگهداری می‌شوند. همچنین بیضه‌ها قسمتی از دستگاه غدد درون ریز هستند. زیرا هورمون تستوسترون تولید می‌کنند.

تستوسترون جز قسمت اصلی بلوغ در مردان است. در واقع هر چقدر که یک مرد بیش‌تر وارد مرحله بلوغ می‌شود بیضه‌ها بیشتر و بیشتر هورمون تستوسترون تولید می‌کنند. تستوسترون هورمونی است که باعث می‌شود پسرها صدای کلفت‌تر و عضلات و بدن بزرگتری داشته باشند و باعث رویش مو بر صورت آنها می‌شود.

اختلالات تناسلی مردان

این هورمون‌ها باعث تحریک تولید اسپرم می‌شود. در کنار بیضه‌ها، اپیدیدیم و مجراهای وازدفران هستند که اسپرم را حمل می‌کنند. اپیدیدیم و بیضه‌ها در یک ساختار کیسه‌ای شکل به نام اسکروتوم خارج از لگن آویزان هستند. این کیسه پوستی به تنظیم دمای بیضه‌ها کمک می‌کند. برای اینکه اسپرم سالم بماند، باید در دمای کم‌تر از بدن باشد، یعنی دمای بیضه‌ها از دمای بدن کم‌تر باشد.

اسکروتوم برای ایجاد دمای مناسب تغییر سایز می‌دهد. وقتی که بدن سرد است اسکروتوم کوچک و تنگ‌تر می‌شود تا بتواند دمای بدن را در خود نگه دارد و وقتی که بدن گرم است برای خلاص شدن از دمای اضافی، اسکروتوم بزرگ‌تر و شل‌تر می‌شود. داخل آلت تناسلی مردان از یک بافت اسفنجی ساخته شده است که قابلیت انبساط و انقباض دارد. در این میان بعضی از مردان دچار اختلالات تناسلی مردان می‌شوند که باید هر چه سریع‌تر به درمان آن بپردازند.

سیستم تناسلی مردان چگونه کار می‌کند؟

  • منی تولید می‌کند.
  • منی طی یک رابطه جنسی داخل سیستم تناسلی زن رها می‌شود.
  • هورمون‌های جنسی را تولید می‌کند که کمک می‌کنند یک پسر طی دوران بلوغ از نظر جنسی به مرد تبدیل شود.

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی