سوزاک با ختنه کاهش می‌یابد | کلینیک ختنه نوزادان تهران
آنچه در این مطلب می‌خوانید

سوزاک یکی از بیماری‌های منتقله از راه جنسی است که در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد چگونه ختنه باعث کاهش ابتلا به این بیماری می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

سوزاک چیست؟

سوزاک یک عفونتی است که بخاطر عفونت باکتریایی جنسی رخ می‌دهد و هم زنان و هم مردان را مبتلا می‌کند. سوزاک اغلب اوقات رحم، رکتوم و یا گلو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در زنان این بیماری رحم را عفونی می‌کند. به همین دلیل در مردان توصیه می‌شود که در رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنند تا از انتقال عفونت‌های منتقله جنسی جلوگیری شود.

تاثیر ختنه بر کاهش ابتلا به سوزاک چقدر است؟

یکی از دیگر راه‌های پیشگیری از بروز این بیماری، ختنه مردان می‌باشد. تحقیقات مربوطه روی تاثیر ختنه در پیشگیری از بیماری سوزاک در مردان انجام شده است.

برای معاینه و بررسی ارتباط بین ختنه مردان و خطر ابتلا به سوزاک، سیفلیس، اچ‌آی‌وی و ویروس پاپیلومای انسانی در معرض خطر مطالعاتی صورت گرفته است. در واقع از داده‌های یک مطالعه مقطعی در سال 1902 روی مردانی در تانزانیا صورت گرفت، استفاده شد. وضعیت ختنه در یک معاینه بالینی مورد بررسی قرار گرفت و سابقه سوزاک و سیفلیس از داده‌های یک پرسشنامه برگرفته شده است.

نمونه‌های آلت تناسلی برای بررسی بیماری HPV با استفاده از ثبت ترکیبی 2 مورد آزمایش قرار گرفته است و ژنوتیپ شده توسط تست اضافی ژنوتیپ اچ‌پی‌وی انجام شده. از یک رگرسیون لجستیک ارتباط بین ختنه مردان و سوزاک، سیفلیس، اچ‌آی‌وی و اچ‌پی‌وی مورد ارزیابی قرار گرفته است. طوری که براورد شانس ابتلا و فواصل اطمینان آن 95 درصد بوده است. همه آنالیزها برای همه سن و شرکای زندگی که مدت‌ها زندگی کرده‌اند، تنظیم شده است.

در تجزیه و تحلیل چند متغیره، شانس ابتلای سوزاک در مردان ختنه شده در مقایسه با مردان ختنه نشده کمتر بوده است. به همین ترتیب احتمال ابتلا به اچ‌آی‌وی در مردان ختنه شده هم طبق این بررسی‌های بالینی به طور قابل توجهی پایین‌تر بوده است. علاوه بر این، شانس کم‌تری در رابطه با اچ‌پی‌وی در رابطه با مردان ختنه شده نسبت به مردان ختنه نشده مشاهده شده است.

نتیجه تحقیق

در نهایت، شانس HPV16 و انواع HP-Hr در مردان ختنه شده نسبت به مردان ختنه نشده کم‌تر بود. مردان ختنه شده در مقایسه با مردان بدون ختنه، احتمال خطر ابتلا به سوزاک، با این نتیجه گیری‌ها، HIV، و HPV16 به میزان قابل توجهی کاهش دیده شده است.

4.6/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی