تسریع فرآیند بهبود در ختنه
آنچه در این مطلب می‌خوانید

ختنه هم همانند سایر جراحی ها در قسمت عمل شده دچار تورم و کبودی می شود اما درد و تورم و سایر موارد طی دوره 2 تا 3 هفته فروکش می کند. برخی از بیماران دچار آسیب های روانی اعم از اضطراب و استرس می شوند در حینه عمل ختنه که با مشاوره های قبل از عمل برطرف می شود.

توصیه های بیشتر:

  • لباس زیر راحت و شل برای پاکیزه نگه داشتن آلت تناسلی بعد از جراحی
  • هرچند درد و ناراحتی پس از ختنه امری طبیعیست اما با تجویز داروهای مسکن درد کنترل می شود.
  • ادرار کردن در روزهای اول پس جراحی ممکن است بسیار سخت باشد اما با نوشیدن مایعات رقیق این مشکل برطرف خواهد شد.
  • هیچ کرم ضدعفونی یا هر نوع کرم دیگری که تجویز نشده است را استفاده نکنید زیرا اینکار می تواند امکان ابتلا به عفونت و زخم را افزایش دهد.
  • از هرگونه فعالیت فیزیکی تا زمانی که زخم خوب نشده است اجتناب کنید. که معمولا این دوران بهبود در مردان و پسران بالغ تا 3 هفته طول می کشد.

نعوض در طول دوران بهبودی دردناک است. مراحل متعددی برای کمک کردن به کاهش درد نعوظ شبانه در طول دوران درمان وجود دارد اعم از:

  • مثانه خود را قبل از خواب خالی کنید.
  • زانوها را در داخل شکم مانند یک نوزاد جمع کنید و بخوابید.

ختنه به طور معمول عمل ساده ای است, اما تصمیم گیری برای اینکه برای کودکان اینکار انجام شود بسیار سخت تر از تصمیم گیری برای بزرگسالان است. این جراحی معمولا کوتاه, بدون عارضه و سریع بهبود پیدا می کند. اما هرچه در سنین پایین تر انجام شود درد و ناراحتی کمتری برای فرد دارد . عمل ختنه از نظر پزشکی ضروری محسوب میشود چرا که نقش مهمی در کاهش انتقال HIV دارد. تحقیقات و آمار گواه بر فواید بی شمار ختنه بر روی مردان است.

تسریع فرآیند بهبود در ختنه

http://www.medicalnewstoday.com/articles/302234.php?page=3

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی