مراقبت های بعد از ختنه کردن نوزاد | دکتر امیری
آنچه در این مطلب می‌خوانید

مراقبت های بعد از ختنه کردن نوزاد برای پیشگیری از عفونت چیست؟ تکنیک ختنه کردن نوزاد چه هدفی را دنبال می‌کند؟ این دو سوالی است که به اختصار در مورد آن توضیح خواهیم داد.

مراقبت های بعد از ختنه کردن نوزاد

برای پیشگیری از عفونت بعد از ختنه روزانه بدون اینکه به پوست ختنه گاه فشاری وارد شود، محل ختنه را تمیز کنید. درمانی ضروری برای افرادی که فیموز دارند. با کورتیکواستروئیدهای موضعی می توان چسبندگی که بین پوست ختنه گاه و سر آلت تناسلی می باشد را می توان جدا کرد.

در سال 2001 محققان فرانسوی داده هایی را گزارش کردند و براساس تحقیقی روی بچه های کوچکتر از 13 سال در بیمارستان های خصوصی بود. دریافتند که کاربرد موضعی کلوبتازول یا 0.05درصد کرم بتامتازون 2 بار در روز باعث می شود پوست ختنه گاه و سر آلت تناسلی به مدت 4 تا 8 هفته بسیار موثر بوده است.

مراقبت بعد از ختنه کردن

خلاصه ای از تکنیک ختنه

چندین تکنیک در ختنه کردن نوزاد می باشد، همه این متدها شامل موارد زیر می باشند:

  • برآورد مقدار پوستی که باید در ختنه برداشته شود.
  • اتساع دهانه preputial جهت تعیین بودن در سر آلت تناسلی بدون اینکه دچار بیماری هایی همچون هیپوسپادیاس، اپیسپادیاس و ناهنجاری های دیگر باشد.
  • جدا کردن بلانت از اپیتلیوم داخلی از سر آلت تناسلی.
  • قرار دادن یک دستگاه طراحی شده برای اطمینان از هموستاز.
  • برداشتن پوست ختنه گاه.

سه دستگاه رایجی که این روزها استفاده می شود، دستگاه Gomco clamp(67%)، دستگاه Plastibell(19%)، و دستگاه Mogen clamp(10%). هردو دستگاه Mogen clamp و Gomco clamp دستگاه های بسیار عالی برای نوزادان می باشند که نباید برای بچه هایی که بیشتر از 5 کیلو هستند استفاده شوند. زیرا باعث خونریزی می شود. اگر به درستی استفاده شود، نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

تکنیک Plastibell می تواند با خیال راحت برای کودکان تا 10 کیلوگرم هم استفاده شود. البته باید بیحسی موضعی صورت گیرد چون این تکنیک باعث نکروز بافت بعد از فشرده سازی بخیه پوست ختنه گاه می شود. بنابراین کافی است از هموستاز در کودکان بزرگتر مطمئن شد. در این روش حلقه بعد از 5 الی 7 روز جدا می شود.

از پایین صفحه به متن کامل و توضیحات جامع در خصوص مراقبت های پس از ختنه دسترسی خواهید داشت.

منبع : http://emedicine.medscape.com

مطالب مرتبط :

با ختنه نوزاد از کلیه اش محافظت کنید!

جلوگیری از انتقال ویروس HIV با ختنه

آیا بعد از ختنه نوزاد خونریزی دارد؟

5/5 - (5 امتیاز)

قابل توجه مراجعین محترم

در صورت بروز هرگونه مشکل در ارتباط با تلفن‌های کلینیک ختنه نوزادان تهران می‌توانید در تلگرام و یا دایرکت اینستاگرام پیام خود را ارسال نمایید. برای ارسال پیام روی پیام رسان مورد نظر کلیک نمایید.

advanced divider

پربازدیدترین نوشته‌ها

advanced divider
advanced divider

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

اشتراک اين مطلب در شبكه های اجتماعی